Valtuustoaloite 29.5.2018

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 5.jpg
Keskusta.fi / Kymenlaakso / Suomeksi / Kunnat / Iitti / Uutiset ja tapahtumat / Valtuustoaloite 29.5.2018
29.5.2018 23:57

Kunnanvaltuuston kokouksessa 29.5.2018. Keskustan ja Kristillisdemokraattien valtuustoryhmä jätti valtuustoaloitteen liittyen loma-asuntojen muuttamisesta vakituisiksi asunnoiksi.

Valtuustoaloite 29.5.2018

Iitin kunnanvaltuusto asetti kuntastrategiassa yhdeksi keskeiseksi tavoitteeksi väkiluvun laskun pysäyttämisen. Keskustan ja Kristillisdemokraattien valtuustoryhmä esittääkin, että kunnassa ryhdytään välittömästi toimenpiteisiin asetetun tavoitteen saavuttamiseksi, niin ettei Iitin kunnan väkiluku vähene enää vuonna 2018.

Yhdeksi konkreettiseksi toimenpide-ehdotukseksi on strategiaan kirjattu parempi viestintä vapaa-ajan asukkaille mahdollisuudesta muuttaa loma-asuntoja vakituisiksi asunnoiksi.

Keskustan ja Kristillisdemokraattien valtuustoryhmä vaatii, että kuntastrategiaan kirjattua toimenpide-ehdotusta aletaan toteuttaa välittömästi. Kunnan on käynnistettävä tiedotus vapaa-ajan asuntojen muuttamiseksi vakituiseksi asunnoksi asukkaiden niin halutessa ja voimassa olevien rakennusmääräysten täyttyessä.

Kuntastrategian ei tule jäädä vain korulauseiksi, vaan sen kirjauksia tulee panna täytäntöön mahdollisimman tehokkaasti. Asenteen on oltava: kuinka tämä saadaan onnistumaan ja mahdollisimman nopeasti. Tästä on pidettävä kiinni, sillä onhan Iitti Suomen nopein kunta.