Tehyn vaalit 27.3-16.4

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 3.jpg
Keskusta.fi / Karjala / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutiset / Tehyn vaalit 27.3-16.4
25.3.2013 0:00

Tehy-vaalit käydään 27.3.-16.4.2013 välisenä aikana posti- ja nettiäänestyksenä. Vaaleissa valitaan 290 liittokokousedustajaa kesäkuussa Helsingissä järjestettävään Tehyn liittokokoukseen sekä 60 jäsentä Tehyn valtuustoon seuraavalle nelivuotiskaudelle. Liittokokouksessa valitaan Tehylle uusi puheenjohtaja, kaksi varapuheenjohtajaa sekä hallituksen varsinaiset ja varajäsenet.

Tehyn Sitke-ryhmä kokoaan yhteen sitoutumattomat ja keskiryhmiin kuuluvat tehyläiset hoitoalan ammattilaiset. Etelä-Saimaan vaalipiiriin ehdokkaina ovat: Kati Buuri, Anastasia Happonen, Tuula Ihalainen, Päivi Kangaspunta, Kaija Kiiski, Tuula Komulainen, Osmo Metsälä, Pirjo Suvanto sekä Jaana Wilska. Ehdokkaiden tarkemmat tiedot ja äänestysnumerot löytyvät liitteestä. Tehyn Sitke-ryhmän puheenjohtajaehdokas on terveydenhoitaja Anne-Leena Brax Alavieskasta.

Vaaleissa voivat äänestää Tehyn ammattiosastojen jäsenet. Voit pistää tätä viestiä eteenpäin ja edistää niin edustustamme Tehyn päättävissä elimissä. Tehy on suuri ja tärkeä ammattiliitto. Tehyn toiminnalla on merkitystä sosiaali- ja terveydenhuollon linjapäätöksissä, lainsäädännössä, valtionosuuksissa ja koulutuspäätöksissä.