TIEDOTE: Petri Honkonen ehdolle eurovaaleihin

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / TIEDOTE: Petri Honkonen ehdolle eurovaaleihin
11.10.2013 0:00

Saarijärveläinen nuori päättäjä Petri Honkonen on ehdolla Keskustan Keski-Suomen piirin eurovaaliehdokkaaksi. Honkonen (26) työskentelee hankekoordinaattorina maaseudun kehittämisen parissa. Päätökseen pyrkiä ehdokkaaksi vaikuttivat runsaan kannustuksen ohella omat kokemukset EU:n aluekehityksen merkityksestä maaseudun elinvoimaisuuteen.

-
   Ilman EU:n aluekehitysvaroja esimerkiksi Keski-Suomessa olisi toisennäköistä tänä päivänä, Honkonen toteaa.

Maakuntavaltuutettuna ja valtuuston varapuheenjohtajana Saarijärvellä vaikuttava Honkonen on työskennellyt mm. Keskustan Opiskelijaliiton puheenjohtajana ja eduskunta-avustajana. Honkosella on vahva halu nostaa uusia teemoja esille

-          Unionin vahvuus on kansainvälisyys, mutta EU:lla on tulevaisuutta vain alueiden Eurooppana. Unionin päätöksenteossa on tunnettava tavallisten kansalaisten arkea paremmin, Honkonen vaatii.

Ehdokkaaksi Honkosta esittää Keskustan Saarijärven Kunnallisjärjestö. Keskustan Keski-Suomen piiri päättää eurovaaliehdokasehdokkaasta piirin syyskokouksessa Muuramessa 8.marraskuuta. Keskustan puoluevaltuusto nimeää ehdokkaat 23.-24.marraskuuta.

Lisätietoja:

Pauliina Maukonen-Kärkkäinen