Saarikko: SDP hyväksyi eläkeiän noston

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Uutisia / Uutiset / Saarikko: SDP hyväksyi eläkeiän noston
28.9.2013 0:00

SDP:n varapuheenjohtaja, kansanedustaja Antti Lindtman jatkaa Kokoomuksen eduskuntaryhmästä alkanutta tahallista väärinymmärrystä, mitä tulee Keskustan ja puheenjohtaja Juha Sipilän sanomisiin.

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Annika Saarikko SDP:n varapuheenjohtajalle Antti Lindtmanille:

Lindtman kiinnittää Sipilän televisioesiintymisen jälkeisissä kommenteissaan huomiota kahteen asiaan: talouselämän johdon osallistumiseen Suomen selviytymisessä ja eläkeiän nostoon.

Muistutan, että eilen Vasemmistoliiton puheenjohtaja Paavo Arhinmäki sanoi yksiselitteisen selvästi julkisuuteen, että hallituksen päättämä rakennepaketti ei koske talouselämän eliittiä. Rakennepaketti valmisteltiin SDP:n johdolla. Sipilä korosti tänään oikeudenmukaisuuden ja kohtuullisuuden tärkeyttä varsinkin tänä aikana.

Toiseksi, osana rakennepakettia SDP tosiasiallisesti hyväksyi eläkeiän noston. Muodollisen päätöksen tekeminen jätettiin myöhemmäksi. Mikään ei siis enää estä tekemästä päätöstä eläkeiän nostosta nopeasti.

Eläkeikää on nostettava maltillisesti ja asteittain. Ratkaisut on tehtävä laajassa ja hyvässä yhteistyössä. Eläkeiän noston vastapainoksi tarvitaan uskottava näkymä uusista työpaikoista sekä rohkeita ratkaisuja työhyvinvoinnin parantamiseksi.

Lisätietoja: varapuheenjohtaja Annika Saarikko, puhelin 040 744 6770