Piirin syyskokous valitsi uuden hallituksen vuodelle 2012

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Piirin syyskokous valitsi uuden hallituksen vuodelle 2012
18.11.2011 23:00

Keskustan Keski-Suomen piiri ry:n sääntömääräinen syyskokous pidettiin Konnevedellä perjantaina 18.11.2011. Virallisia, äänivaltaisia kokousedustajia oli paikalla 66. Kokoukseen osallistui kaikkiaan reilut 100 henkilöä.

Puolueen tervehdyksen Keski-Suomeen toi puolueen puheenjohtaja Mari Kiviniemi. Hän korosti puheenvuorossaan keskustan roolia hallituspolitiikan vaihtoehtona. Keskusta vastustaa kaikenlaista keskittämistä tai pakkoa ja kannattaa yhteistyötä ja sopimista – niin kuntapolitiikassa kuin palveluiden tuottamisessakin. Keskustan eheyttävälle politiikalle on tarvetta.

Puolueen puheenjohtaja kukitti syyskokouksessa kunnallisvaaleihin ehdolle asettuneet henkilöt: Tuomo Hassinen (Jyväskylä), Sakari Ainali (Toivakka), Tapio Pekkarinen (Kinnula), Arvo Pietiläinen (Viitasaari), Arttu Lahtinen (Jämsä), Markku Kananen ja Erkki Kananen (Pihtipudas), Esa-Pekka Bergman (Kyyjärvi), Petri Honkonen (Saarijärvi), Päivi Kvist (Muurame), Lauri Wilen (Äänekoski), Toivo Poikonen (Karstula) sekä Saara Kässi-Jokinen (Keuruu). Keskustalla on tällä hetkellä Keski-Suomessa jo reilusti yli sata kunnallis-vaaliehdokasta. Piirikokous päätti asettaa vaaleihin täydet listat joka kunnassa.

Piirikokous otti vahvasti kantaa keskustan presidenttiehdokas Paavo Väyrysen puolesta. Piiri pitää erityisen tärkeänä, että Suomen tasavallan presidentiksi valitaan paras mahdollinen Suomen itsenäisyyden puolustaja ja tulevaisuuden visiot näkevä valtiomies. Paavo Väyrynen on asetetuista presidentinvaaliehdokkaista turvallisin valinta Suomelle.

Kokouksessa piiri valitsi myös uuden piirihallituksen. Piirin puheenjohtajana jatkaa yksimielisesti opiskelija Leila Lindell Äänekoskelta. Varapuheenjohtajiksi valittiin Satu Koskinen Karstulasta sekä Osmo Kääriäinen Jyväskylästä. Kääriäinen sai 48, Koskinen 46 ja keskustanuorten ehdokas Elvi Juvonen Jyväskylästä 38 ääntä.

Puheenjohtajiston lisäksi piirihallitukseen vuodelle 2012 valittiin 16 jäsentä: Arja Korvenranta Kuhmoisista, Arja Maunula Jämsästä (uusi), Jari Koskenranta Petäjävedeltä, Aimo Asikainen Jyväskylästä (uusi), Sakari Ainali Toivakasta, Anne Kirmanen Laukaasta (uusi), Päivi Kvist Muuramesta, Matti Aspinmaa Multialta (uusi), Kalevi Fredin Joutsasta, Jouko Salonen Konnevedeltä, Laura-Liisa Hyytiäinen Äänekoskelta (uusi), Tuija Tuikkanen Viitasaarelta, Aira Hakkarainen Kivijärveltä, Marjatta Koivukoski Kinnulasta (uusi), Asko Hänninen Kannonkoskelta (uusi) sekä Pertti Rautiainen Saarijärveltä (uusi). Puolet jäsenistä on uusia.

Piirikokous kehottaa kannanotossaan suosimaan kotimaista, puhdasta ruokaa etenkin näin joulun aikaan sekä muistamaan myös kotimaisia lihantuottajia. Vaikka palkat ovat nousseet Suomessa keskimäärin 60 prosenttia vuodesta 1995, on esimerkiksi sian- ja naudanlihantuotannon kilohinta eli palkka tuottajalle täsmälleen sama kuin vuonna 1995. Ostamalla kotimaista ja lähellä tuotettua ruokaa, tuetaan samalla suomalaista maataloustuotantoa ja jopa oman seudun elinvoimaisuutta.

Lisätiedot:

Pauliina Maukonen-Kärkkäinen