Piiri tukee kansanedustaja Anne Kalmaria eduskuntaryhmän johtoon

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Piiri tukee kansanedustaja Anne Kalmaria eduskuntaryhmän johtoon
3.5.2011 9:06

Keskustan Keski-Suomen piiri tukee ja esittää kansanedustaja Anne Kalmaria keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtajaksi. Kalmari on toisen kauden kansanedustaja ja maatalousyrittäjä Kivijärveltä.

Kalmari on tehnyt ansiokasta työtä eduskunnassa muun muassa suomalaisen puhtaan ruoan, maatalousyrittämisen ja yrittämisen edellytysten eteen.

Äänimäärä on osoitus kansan luottamuksesta edustajaansa ja hänen harjoittamaansa politiikkaa kohtaan. Kansan ääntä tulee myös kuulla valittaessa henkilöitä eduskuntaryhmän johtoon. Anne Kalmari sai Keski-Suomen vaalipiiristä eniten ääniä eli 9288. Kalmarin saama äänimäärä oli myös valtakunnanlaajuisesti mitattuna keskustan ehdokkaiden toiseksi suurin.

Keskustan Keski-Suomen piirin mielestä kansanedustaja Anne Kalmarin kokemus eduskuntatyöstä, keskustalainen näkemys ja asiantunteva yhteistyökyky ovat varmasti eduksi keskustan eduskuntaryhmää ja oppositiopolitiikkaa johdettaessa.

Keskustan Keski-Suomen piirihallitus antoi samassa kokouksessa täyden tukensa puolueen johdolle ja puheenjohtaja Mari Kiviniemelle.