Pekka Myllymäki puoluevaltuuston puheenjohtajaksi

Keskusta.fi / Varsinais-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Pekka Myllymäki puoluevaltuuston puheenjohtajaksi
21.11.2012 0:00

Varsinais-Suomen Keskusta on asettanut Pekka Myllymäen ehdolle puoluevaltuuston puheenjohtajaksi

Varsinais-Suomen Keskusta on asettanut edellisen puheenjohtajansa Pekka Myllymäen ehdolle Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi. Pekka Myllymäki on 52-vuotias päätoiminen maanviljelijä Varsinais-Suomen Mynämäestä. Koulutukseltaan hän on kasvatustieteen maisteri. Ennen maanviljelijän työtään hän on työskennellyt opettajana Raisiossa, Turussa ja Mynämäessä. Vuosina 2004 - 2006 hän on työskennellyt Brysselissä MTK:n asiantuntijana ja lobbarina EU:n muuttaessaan sokerijärjestelmäänsä.

Mynämäen valtuuston puheenjohtajuuden lisäksi Myllymäki johtaa MTK:n sokerijuurikasvaliokuntaa sekä on Varsinais-Suomen liiton maakuntahallituksen 2. varapuheenjohtaja. Hän toimii kansainvälisesti EU:n komission sokeria käsittelevässä asiantuntijaryhmässä, eurooppalaisessa sokerijuurikkaanviljelijöiden kattojärjestössä CIBE:ssä ja Gerson Lehrman Groupin maatalousraaka-aineiden asiantuntijana.

Koti- ja ulkomaisten verkostojen kautta Pekka Myllymäellä on vahva näkemys Suomelle sopivasta maaseutuyrittämisestä ja maataloudesta, palveluiden järjestämisestä, kaavoituksesta, innovaatioista ja elinkeinojen kehittämisestä. Lokakuun alussa 2012 hänet kutsuttiin asiaantuntijaksi SITRAn kestävä talous-ohjelmaan. Tässä työssä ryhmä eri alojen ja eri taustojen, asiantuntijoita hahmottelee Suomen tulevaisuudelle kestävän talouden vaihtoehtoja. Myllymäen mukaan nykyinen keskittämispolitiikka on virheellistä, sillä Suomen vahvuudet ovat tasapainoisessa maaseudun ja kaupunkien kehittämisessä sekä uusiutuvan energian keksinnöissä.

Pekka Myllymäki tuntee Keskustan toimintaa laajasti, sillä hän on ollut Varsinais-Suomen piirin puheenjohtajana vuosina 2008 - 2011, Keskustan puoleuvaltuuston jäsenenä vuodesta 2003 ja Keskustan puoluehallituksessa vuosina 2009-2011. Hän on myös ollut kaksi kertaa ehdolla Euroopan Unionin parlamenttiin ja vuoden 2009 EU -vaaleissa sai vajaat 9000 ääntä. Syksyn kuntavaaleissa hän sai Mynämäessä 2,5% annetuista äänistä (160 ääntä, 8000 asukasta) ollen kuntansa ääniharava.

Pekka Myllymäki haluaa tuoda Keskustan puoluejohtoon uusiutuvan energian ja kestävän talouden osaamisen lisäksi kunta- maakunta- ja EU -tuntemuksensa puolueemme käyttöön. Johtajana hän on yhteistyökykyinen ja kuunteleva. Myllymäki osaa toimia verkostojen kautta ja hänellä on kyky tutustua puolueemme edustajien lisäksi myös toisten ryhmittymien ja puolueiden edustajiin. Myllymäki on myös ennakkoluuloton uudistaja, joka arvostaa menneiden polvien työtä.

Myllymäki.JPG