Paavo Väyrynen keskustan presidenttiehdokkaaksi

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Paavo Väyrynen keskustan presidenttiehdokkaaksi
8.9.2011 14:13
PaavoVäyrynen.jpg

Keskustan Keski-Suomen piirihallitus esittää Suomen Keskusta rp:n puoluehallitukselle VTT Paavo Väyrysen asettamista Suomen Keskustan presidenttiehdokkaaksi vuoden 2012 vaaleihin. Piirihallitus päätti asiasta kokouksessaan torstaina 8. syyskuuta.

Suomessa järjestetään tammikuussa 2012 tasavallan presidentin vaalit. Näissä vaaleissa viitoitetaan Suomen ulko-, turvallisuus- ja Eurooppa-politiikan linja pitkälle tulevaisuuteen. Perusvaihtoehdot ovat Suomen sotilaallisen liittoutumattomuuden ja itsenäisyyden säilyttäminen tai Suomen liittoutuminen ja vähittäinen sulautuminen yhä tiivistyvän liittovaltio-EU:n osavaltioksi ja NATOn jäseneksi.

Näissä oloissa on erityisen tärkeää, että Suomen Keskustan ehdokkaaksi ja tasavallan presidentiksi valitaan – sekä koulutukseltaan että tieto-taidoiltaan – paras mahdollinen Suomen itsenäisyyden puolustaja ja tulevaisuuden visiot näkevä henkilö.

Valtiotieteen tohtori Paavo Väyrysellä on vankka kokemus sekä sisä- että ulkopolitiikasta. Suomen pitkäaikaisimpana ulkoministerinä Väyrynen omaa erityisen vahvat ansiot ja taidot nimenomaan presidentin tehtävien hoidon kannalta olennaisiin asioihin.

Lisätietoja:

Toiminnanjohtaja Pauliina Maukonen-Kärkkäinen, puh. 050 573 5353