On kiitoksen aika

Keskusta.fi / Uutisia / Uutiset / On kiitoksen aika
26.5.2014 12:00
kiitos_EP_2014.jpg

Lämmin kiitos kaikille Keskustan ehdokkaita äänestaneille, upeille eurovaaliehdokkaillemme sekä tukijoukoissa ja vaalityössä ahertaneille!

Eurovaalitulokseen voi olla erittäin tyytyväinen. Keskusta voitti vaalit sekä äänimäärällä että kannatusosuudella mitattuna. Nousimme puolueiden suuruusjärjestyksessä jo kakkoseksi 19,7 prosentin osuudella. Ero kokoomukseen supistui huomattavasti viime eurovaaleista, ja perussuomalaiset ja SDP jäivät selvästi meidän taaksemme.

Säilytimme kolme paikkaa Euroopan parlamentissa. Valituiksi tulivat Olli Rehn, Paavo Väyrynen ja Anneli Jäätteenmäki. Kuten he kaikki totesivat sunnuntai-illan vaalivalvojaisissa, puolueen voiton ratkaisivat myös ne seitsemäntoista muuta ehdokasta, jotka eivät tällä kertaa tulleet valituiksi.

Tätä voittoa ei tehty rahalla ja suurilla mainoksilla vaan kaikkien ehdokkaiden, heidän tukijoukkojensa, keskustan järjestöjen ja kaikkien keskustalaisten ahkeralla työllä.

Puoluejohdon puolesta esitän teille kaikille nöyrän kiitoksen tästä vaalivoitosta.

Timo Laaninen
Puoluesihteeri