Olli Rehn ALDE:n kärkiehdokaskisaan

Keskusta.fi / Uutisia / Uutiset / Olli Rehn ALDE:n kärkiehdokaskisaan
30.11.2013 14:00
OlliRehn.jpg

Euroopan komission varapuheenjohtaja Olli Rehn ilmoittautuu tavoittelemaan Euroopan liberaalidemokraattien, ALDE:n, ykkösehdokkuutta Lontoossa ALDE:n vuosittaisessa kongressissa. Eurooppalaiset puolueet ovat sopineet asettavansa ns. ykkösehdokkaat tavoittelemaan unionin keskeisiä paikkoja Euroopan parlamentin vaalien yhteydessä.

- Olen toiminut pitkään eurooppalaisissa tehtävissä ja olen valmis jatkamaan työtä Euroopan uudistamiseksi. Useat jäsenpuolueet ovat rohkaisseet minua asettumaan ehdolle. Tukea on tullut eri puolelta Eurooppaa, ja olen päättänyt asettua ehdolle Euroopan keskustaliberaalien kärkiehdokkaaksi EU-vaaleissa, vahvistaa talouskomissaari Rehn.

ALDE päättää ykkösehdokkaastaan 1.2.2014 Brysselissä. Jäsenpuolueiden on nimettävä ehdokasehdokkaat 20.12.2013 mennessä. Sitä ennen ALDE:n jäsenpuolueiden puheenjohtajat käyvät asiasta alustavan keskustelun 19. joulukuuta 2013 Brysselissä.

Lisätietoja: Keskustan delegaation vetäjä, kansanedustaja Mari Kiviniemi p. 050-5113189
puoluejohdon neuvonantaja Riina Nevamäki p. 040-7052593
kabinetin jäsen Heidi Jern p. +32 460755078 (Rehnin haastattelu- ja kommenttipyynnöt)