Mikko Kärnä: Tulossa radikaali kuntavaaliohjelma!

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Uutiset ja Keskusta-TV / Uutiset / Mikko Kärnä: Tulossa radikaali kuntavaaliohjelma!
8.1.2020 16:48
Karna_Mikko_2019v.jpg

Keskustan uusi kunta- ja aluetyöryhmä piti tänään ensimmäisen kokouksensa ja aloitti työnsä laatiakseen esityksen keskustan kuntavaaliohjelmaksi. Ohjelmasta tulee radikaali, lupaa työryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Mikko Kärnä.

Keskustan uusi kunta- ja aluetyöryhmä piti tänään ensimmäisen kokouksensa ja aloitti työnsä laatiakseen esityksen keskustan kuntavaaliohjelmaksi. Työryhmän puheenjohtaja, kansanedustaja Mikko Kärnä kertoo työryhmän päättäneen, että keskustan kuntavaaliohjelmasta pyritään laatimaan ennennäkemättömän radikaali ja raikas.

-Julkisessa keskustelussa Keskusta on usein leimattu tylsäksi ja harmaaksi yleispuolueeksi, jota se valitettavasti on usein ollutkin. Olemme usein liian helposti lähteneet hallinnon jatkeeksi, vaikka tosiasiassa aina pitää tehdä keskustalaista politiikkaa. Tämä työryhmä aikoo nyt näyttää, mihin keskusta politiikallaan pystyy. Innostus on suuri ja suuret rattaat ovat nyt pyörimässä kohti kuntavaalivoittoa. Vähempi ei nyt riitä.

Kunta- ja aluetyöryhmä tulee osallistamaan työssään laajasti keskustan kenttää työnsä eri vaiheissa.

-Nyt otetaan kenttä mukaan työhön alusta saakka ja kuunnellaan ajatukset tarkasti. Tämä tehdään jo tämän kevään aikana ja laitetaan kunnallisjärjestöt töihin. Tavoitteemme on, että strategiset tavoitteet lyödään lukkoon kesäkuun puoluekokouksessa Vantaalla ja varsinainen ohjelma valmistuu marraskuussa. Tämä antaa kunnallisjärjestöille hyvää aikaa valmistautua vaaleihin, päättää Kärnä.