Mauri Pekkarisesta talousvaliokunnan puheenjohtaja

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Mauri Pekkarisesta talousvaliokunnan puheenjohtaja
28.5.2011 15:13

Keskustan Keski-Suomen piirihallitus esittää, että keskustan eduskuntaryhmä valitsisi kansanedustaja Mauri Pekkarisen eduskunnan talousvaliokunnan puheenjohtajaksi. Asiasta päätettiin piirihallituksen kokouksessa perjantaina 27. toukokuuta.

Keskustan Keski-Suomen piiri esittää, että keskustan eduskuntaryhmä valitsisi kansanedustaja Mauri Pekkarisen eduskunnan talousvaliokunnan puheenjohtajaksi.

Talousvaliokunnan tehtävänä on käsitellä erityisesti työ- ja elinkeinoministeriössä valmisteltavat hallituksen esitykset. Pekkarisen ministerikokemus antaa tähän tehtävään parhaimmat edellytykset.

Talousvaliokunnan puheenjohtajalta odotetaan myös vahvaa johtajuutta sekä luottamusta yli puoluerajojen. Eduskuntatyö tehdään valiokunnissa, joissa yksi merkittävimmistä on talousvaliokunta. Toimiva eduskuntatyö edellyttää näkemyksellisiä ja asiantuntevia valiokuntapuheenjohtajia. Mauri Pekkarinen on pätevin henkilö tähän tehtävään.

Lisätiedot:

Pauliina Maukonen-Kärkkäinen