Keskustan #virtuaalivappu sujui valoisissa merkeissä

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Uutiset ja Keskusta-TV / Uutiset / Keskustan #virtuaalivappu sujui valoisissa merkeissä
1.5.2020 16:00
Valoisa-vappu-uutiskuva.gif

Kansanedustajat pitivät vappupäivänä poikkeusolojen takia vappupuheensa netissä Facebookin livelähetyksinä. Vappuaaton kolmen tunnin vappuspesiaali keräsi K-studioiden ennätysyleisön. Voit katsoa lähetykset jälkikäteen tallenteena.

Keskusta ja puolueen eduskuntaryhmä panostivat vapun etätapahtumiin netissä ennennäkemättömällä laajuudella, mihin koronan pakottamat poikkeusolot ohjasivat.

Tapahtumien teemana oli tuottaa valoa vappuun. Siksi luotiin mahdollisuus K-studiossa nähdä sopivalla sekoituksella haastatteluja ja kokea hyväntuulista viihdettä Mikko Alatalon säestämänä. K-studio kokosikin alkuvuoden mittaisen historiansa ajan ennätysyleisönsä eli satoja samanaikaisia katsojia ja yhteensä jopa tuhansia.

Vappupäivän Keskustan kansanedustajien puheet sujuivat myös valoisissa merkeissä. Tilausta edustajien etätapahtumille voidaan katsoa olleen, minkä todistaa lähetysten runsaat katsojamäärät.

Osallistujien määrän suhteen tavoitteena oli saada ns. langoille yhtä paljon väkeä kuin aikaisemmissa Keskustan vihreän vapun toritapahtumissa. Nyt väkeä oli ajoittain jopa runsaasti enemmän kuin aikaisemmissa kevätpäivän yleisötapahtumissa esim. toreilla.

Etätapahtumat vaikuttavat tulleen nyt jäädäkseen. Innostusta ainakin on puolin ja toisin, kun niin yleisö kuin lähetysten toteuttajat ovat olleet tyytyväisiä.

Tapahtumien kätevyyttä omalta osaltaan vahvistaa se, että voit katsoa lähetykset vielä jälkikäteen.

Löydät lähetykset Keskustan vihreän vapun sivuilta, josta saat linkit Keskustan kansanedustajien puheisiin ja linkin K-studion vappuspesiaaliin:

Tehtiin Vapusta valoisampi- linkit lähetyksiin>>