Keskustan puoluekokousväki valoi uskoa Keskustan nousuun

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Uutisia / Uutiset / Keskustan puoluekokousväki valoi uskoa Keskustan nousuun
7.9.2019 17:05
kokousväkeä-ylim-pik-uutiskuva.jpg

Ylimääräisessä kokouksessa käytettiin 161 yleiskeskustelun puheenvuoroa. Keskustelu polveili vilkkaana ja useimmissa puheenvuoroissa otettiin kantaa jommankumman pj-ehdokkaan puolesta.

Monet puhujat esittivät kiitoksen Keskustan ja Suomen eteen tehdystä työstä väistyvälle puheenjohtajalle Juha Sipilälle. Viime kevään eduskuntavaaleissa maksettiin kova hinta suosion alenemisesta. Mutta mikä parasta, Suomi saatiin kuntoon ja kasvu-uralle. Useissa puheenvuoroissa tehtiin esityksiä Antti Kaikkosen ja Katri Kulmunin valitsemisesta puolueen uudeksi puheenjohtajaksi.

Tämä päivä määrittää puhujien mielestä vahvasti tulevaisuutta ja sitä, miten toimintaan saadaan iloa ja valoa. Puheenvuoronkäyttäjät totesivat useissa lauseissaan, että Keskustan kannatuksen nousu ei tapahdu itsestään, vaan se vaatii kovaa työtä niin valitulta uudelta puheenjohtajalta kuin koko Keskustan järjestöväeltä. Siihen tarvitaan niin sinua kuin minua.  Uudelta, valitulta puheenjohtajalta odotetaan kyky poliittiseen johtamiseen.

Puheenvuoroissa todettiin myös, että keskustalaiset yhdistysten toimijat tarvitsevat koulutusta järjestötyön toteuttamiseen. Keskustalaista jäsenistöä toivottiin myös aktiivisemmin eri sosiaalisen median areenoille ja keskusteluryhmiin. Keskustelijoiden mielestä Keskustan kieli tulee olla niin yksinkertaista, että tavallinen suomalainen ymmärtää sitä.

Puheenvuoroissa tuotiin lisäksi esille, että liittyminen Keskustan jäseneksi tulee olla helppoa ja saada tunne, että voin vaikuttaa asiohin Suomen Keskustan jäsenenä.