Keskustan puoluehallitukselta yksimielinen tuki sote-ratkaisulle

Keskustan uutisia

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Uutisia / Uutiset / Keskustan puoluehallitukselta yksimielinen tuki sote-ratkaisulle
27.3.2014 11:00
apila1.jpg

Keskustan puoluehallitus käsitteli perusteellisesti viikonloppuna tehtyä sote-ratkaisua puheenjohtaja Juha Sipilän alustuksen pohjalta.

Puoluehallitus totesi, että puolueiden neuvottelutulos antaa pohjan rakentaa koko Suomeen sosiaali- ja terveyspalvelut turvaava ratkaisu. Sosiaali- ja terveydenhuollon järjestämiseen saadaan leveämmät hartiat. Samoin perusterveydenhuollon ja erikoissairaanhoidon välinen raja-aita poistuu. Ratkaisun myötä irtaudutaan kuntarakenteen ja sote-ratkaisun keinotekoisesta kytköksestä. Kunnille jäävä tehtävät vastaavat Keskustan kotikunnille esittämiä tehtäviä.

Jatkotyössä on huolehdittava etenkin siitä, että perusterveydenhuolto vahvistuu ja palvelujen laatu, saatavuus ja saavutettavuus turvataan koko maassa ja huolehditaan demokratian toteutumisesta. Uudistuksen lähtökohtana on sosiaali- ja terveydenhuollon vahva integraatio.

Puoluehallitus antoi yksimielisen tukensa puoluejohdon tekemille päätöksille. Puolueen edustajina parlamentaarisessa ohjausryhmässä ovat varapuheenjohtaja Juha Rehula ja kansanedustaja Tapani Tölli. Puoluehallitus asetti myös oman hanketta seuraavan taustaryhmänsä, jota johtaa varapuheenjohtaja Annika Saarikko.

Lisätietoja:
puoluesihteeri Timo Laaninen, 050 388 0004