Keskustan piirihallitus: Hallitus ei usko yrittäjiin

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Keskustan piirihallitus: Hallitus ei usko yrittäjiin
26.8.2011 14:37
hiekan kuormaus.jpg

Keskustan Keski-Suomen piirin mielestä Kataisen sosialistihallitus heikentää ratkaisevasti yrittäjien asemaa ja mahdollisuutta luoda kasvua ja kilpailukykyä yhä kiristyvillä markkinoilla. Piiri otti kantaa yrittäjien puolesta hallituksen kokouksessa Jyväskylässä 19.8.2011.

Tässä taloustilanteessa valtiovarainministeri Urpilaisen esittämät veronkorotukset vaikuttavat muun muassa yritysten omaan pääomaan ja heikentävät niiden kehittämismahdollisuuksia, investointihalukkuutta ja rahoitusta. Kun työllisyyttä pitäisi kaikin keinoin edistää, hallitus tekee kaikkensa estääkseen uusien työpaikkojen syntymisen.

Monissa yrityksissä laaditaan parhaillaan kovia säästösuunnitelmia, pistetään investointeja jäihin ja annetaan rekrytointikieltoja. Kaikki tämä kertoo siitä, että yrittäjien luottamus tulevaisuuteen on ratkaisevasti heikentynyt.

Kataisen hallitus on unohtanut kaikkein tärkeimmän; vain työllä ja yrittäjyydellä Suomi saadaan taas nousuun. Yrittäjien ajaminen ahtaalle nykyisessä taloustilanteessa on suuri riski.

Keskustan Keski-Suomen piiri vaatii yhteisöveron alentamista hallitusohjelmassa sovittua enemmän ja heti vuoden 2012 alusta. Piirin mielestä yrittäjät pitää vihdoin saada myös tupopöytiin. Suomi selviää talouden haasteista vain pitkäjänteisellä yrittäjämyönteisellä politiikalla.

Lisätiedot:

toiminnanjohtaja Pauliina Maukonen-Kärkkäinen