Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Keskustan neuvoa-antavan jäsenäänestyksen tulos Keski-Suomessa: Paavo Väyrynen suosituin puheenjohtajaehdokas
27.5.2012 21:00

Varsinainen äänestys Keskustan neuvoa-antavassa jäsenäänestyksessä puolueen puheenjohtajan valinnasta järjestettiin perjantaista sunnuntaihin 25. – 27.5.2012 jokaisessa kunnassa. Keski-Suomessa oli mahdollista äänestää 50 äänestyspaikassa.

Keski-Suomessa kävi äänestämässä yhteensä 827 keskustan jäsentä, kokonaisjäsenmäärän ollessa yhteensä 12 438. Äänestysprosentti oli 6,6.

Keskisuomalaisten mielestä suosituin puheenjohtajaehdokas oli keskustan kunniapuheenjohtaja Paavo Väyrynen, joka sai 344 ääntä. Toiseksi suosituin oli kansanedustaja Tuomo Puumala, joka sai 293 ääntä. Kansanedustaja Juha Sipilälle annettiin 189 ääntä. Timo Kaunistoa ei voinut äänestää neuvoa-antavassa jäsenäänestyksessä, koska Kaunistosta ei tehty määräaikaan mennessä puolueen sääntöjen edellyttämällä tavalla esitystä jäsenäänestykseen

Keskustan jäsenyyttä haki äänestyspaikoilla yhteensä 42 henkilöä.

Keskustan puheenjohtajan ja muun puoluejohdon valitsee Rovaniemellä 8. - 10.6. järjestettävä Keskustan puoluekokous.

Lisätiedot:

Pauliina Maukonen-Kärkkäinen
toiminnanjohtaja, Keskustan Keski-Suomen piiri ry.

GSM 050-573 5353