Keskustan Lintilä: Teollisuuden energiaveron alentaminen on suomalaisten voitto

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Uutiset ja Keskusta-TV / Uutiset / Keskustan Lintilä: Teollisuuden energiaveron alentaminen on suomalaisten voitto
3.2.2020 18:00
Lintilä-Mika-helmikuu-2019-2-uutiskuva.jpg

Elinkeinoministeri ja Keskustan kansanedustaja Mika Lintilä on tyytyväinen hallituksen ilmastoseminaarissa syntyneeseen sopuun teollisuuden energiaveron laskemisesta EU:n minimitasolle.

- Teollisuuden energiaveron alentaminen on tärkeä päätös Suomen teollisuudelle ja uusien investointien saamiseksi. Yhdessä sovittu linjaus on valtava piristysruiske kotimaiselle teollisuudelle. Suomi siirtyy asteittain hiilentunkkaisesta tuotannosta puhtaseen tuotantoon, Lintilä visioi.

Lintilä muistuttaa, että yrityksillä on keskeinen rooli ilmastonmuutoksen torjumisessa. Lintilä iloitsee, miten rohkeasti yritykset kehittelevät suomalaisia ratkaisuja, jotka kiinnostavat maailmanmarkkinoilla. Esimerkiksi hän nostaa SSAB:n hiljattaisen päätöksen siirtyä hiilivapaan teräksen tuottamiseen.

- Ilmastonmuutos on meille karuudestaan huolimatta valtava taloudellinen mahdollisuus. Hallitus tekee kaikkensa, että suomalaisten yritysten keksinnöt tekevät maailmalla kauppansa. Näissä maailmanlaajuisissa ilmastotalkoissa suomalaiset voittavat, viennistä vastaava elinkeinoministeri Lintilä alleviivaa.