Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Keskustan Keski-Suomen piiri ei kannata jäsenvaalin järjestämistä puolueen puheenjohtajasta
13.3.2012 11:00

Keskustan Keski-Suomen piiri ei kannata neuvoa antavan jäsenvaalin järjestämistä puolueen puheenjohtajasta. Piiri keskusteli asiasta piirihallituksen kokouksessa Toivakassa 9.3.2012. Päätös oli yksimielinen.

Keskustan Keski-Suomen piirin mielestä keskustan tulee puolueena panostaa keväällä ennen kaikkea kunnallisvaaleihin ja ehdokashankintaan, jotta pysymme maan suurimpana kuntapuolueena. Vuosina 2012-2015 tehdään kuntakenttää ja kuntapalveluita koskevia isoja linjauksia, johon keskusta tarvitsee parhaimmat osaajat ja asiantuntijat kunnanvaltuustoihin.

Kunnallisvaaliehdokkaiden tavoittaminen on piirin mielestä puolueen tulevaisuuden kannalta tärkeämpää kuin näytösluonteisen show:n järjestäminen puolueen puheenjohtajasta. Massiivinen kiertue ja neuvoa antava jäsenvaali syövät myös piirien ja kunnallisjärjestöjen kunnallisvaalikassaa.

Puoluekokous on keskustan ylin päättävä elin, jonka päätösvaltaa tulee kunnioittaa. Puoluekokous on aina perinteisesti osannut valita keskustalle oikean puheenjohtajan kuhunkin yhteiskunnalliseen tilanteeseen sopivasti. Näin on myös nyt Rovaniemellä 9. kesäkuuta. Neuvoa antava jäsenvaali puolueen puheenjohtajasta on tarpeeton.

Keskustan Keski-Suomen piiri keskusteli asiasta piirihallituksen kokouksessa Toivakassa 9.3.2012. Päätös oli yksimielinen.