Keskustan Karjalan piirin vuoden 2011 toimintasuunnitelma

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 3.jpg
Keskusta.fi / Karjala / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutiset / Keskustan Karjalan piirin vuoden 2011 toimintasuunnitelma
14.10.2010 2:15

Piirin syyskokous päätti vuoden 2011 toimintasuunnitelmasta. Ohjelmassa on mm. eduskuntavaalit, palkintoja ja jäsenkeräystä

1.Eduskuntavaaleista

”Ehdokasasettelumme on monipuolinen niin elämäntilanteen, luonteen, iän, sukupuolen, koulutuksen, ammatin kuin alueenkin suhteen. Tuo moninaisuus on rikkaus, jota muilla puolueilla ei ole. Jos ei ole erilaisia näkemyksiä, ei ole ideoita. Ja jos ei ole ideoita, ei ole kehitystä.

Vaalien suhteen Keskustan Karjalan piirin jäseniä kannustetaan aktiivisuuteen. Eniten avuksi voi vaaleissa olla liittymällä ehdokkaiden vaalien tukijoukkoihin ja tiimeihin.

Kunnallisjärjestöjä ja paikallisyhdistyksiä kannustetaan järjestämään sisätilaisuuksia tammi-helmikuussa 2011 ja ulkoilmatilaisuuksia keskeisillä paikoilla maalis-huhtikuussa.
Puolue on sitoutunut panostamaan ehdokkaiden yhteismainontaan merkittävästi. Vaalien konkreettinen vaalisuunnitelma tehdään erikseen vaalisuunnittelutyöryhmän toimesta. Tuo työ valmistuu tammikuun alkuun.” (Keskustan Karjalan piirin toimintasuunnitelma vuodelle 2011)

2. Palkintoja

”Jatkossa piirin syyskokouksen yhteydessä palkitaan toimijoita seuraavissa sarjoissa:

1. Mikko Kaarna -palkinto (Missä paikallisyhdistyksessä toiminta on vireää, vaikuttavaa ja tuloksellista, vuorovaikutus ympäröivän yhteiskunnan kanssa on vahvaa ja jäsenillä on hyvä olla)

2. Hyvä kello -palkinto
palkittu on jäsen, joka on ollut aikaansaapa, vaikuttava, aktiivinen ja luonut hyvää henkeä
tai
palkinto voidaan myöntää loistavasta ideasta, teosta tai päätöksestä Karjalan piirissä.

3. Vuoden jäsenhankkija –palkinto (vuoden aikana eniten uusia jäseniä hankkinut henkilö)

Palkinnot jaetaan piirin syyskokouksessa. Kilpailuaika on syyskokouksesta syyskokoukseen. Päätökset palkinnon saajista tekee piirihallitus ja palkinnot ojentaa piirin puheenjohtaja.” (Keskustan Karjalan piirin toimintasuunnitelma vuodelle 2011)

3.Jäsenkeräys ja järjestötoiminnan aktivointia

”Aloitamme vuonna 2011 syksyllä puolueen tukemana jäsenkeräyksen. Jäsenkeräyksen tavoitteet ovat ennen muuta toiminnallisia, mutta myös taloudellisia. Järjestöissä toiminta mittaa toimivuuden ja rakenteet tukevat jatkuvuutta. ”Me keskustalaiset olemme aina olleet toiminnan ihmisiä. Jos toimeen ei tartuta, mikään ei taatusti muutu paremmaksi.” (Keskustan periaatteellinen toimintasuunnitelma vuosille 2010 – 2012)

Vuonna 2011 syksyllä paikallisyhdistysten toiminnan mahdollisuuksia kartoitetaan yhdessä kunnallisjärjestöjen kanssa ja tuetaan mahdollisia aktivointitoimia. Paikallisyhdistysten yhdistymisiä tuetaan, mikäli yhdistyminen auttaa vireyttämään toimintaa. ”Teemme politiikkaa sormi suomalaisten pulssilla.” (Keskustan periaatteellinen toimintasuunnitelma vuosille 2010 – 2012).

Sääntömääräiset kokoukset on tärkeää pitää kaikilla tasoilla ajallaan. Kokouksissa panostetaan niin paikallisten, kunnallisten kuin maakunnallistenkin asioiden esille nostamista. Keskusteluihin tulee pyytää myös luottamuspaikoilla olevat henkilöt.” (Keskustan Karjalan piirin toimintasuunnitelma vuodelle 2011)

Matti Kuittinen
Keskustan Karjalan piiri ry