Keskustan Karjalan piiri nimesi ja ehdotti ehdokkaita

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 3.jpg
Keskusta.fi / Karjala / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutiset / Keskustan Karjalan piiri nimesi ja ehdotti ehdokkaita
17.11.2018 10:00
keskusra.png

Keskustan Karjalan piiri nimesi neljä ehdokasta eduskuntavaaleihin. Piirin ehdokkaat ovat terveystieteen opettaja, terveystieteiden tohtori Kristiina Helminen Ruokolahdelta, sosionomi (AMK), yhteiskuntatieteiden yo. Johanna Ikävalko Lappeenrannasta, näyttelijä, ohjaaja Pekka Räty Imatralta ja kansanedustaja, rakennusinsinööri Ari Torniainen Lappeenrannasta.

-Etelä-Karjalan neljä ehdokasta ovat osa Keskustan Kaakkois-Suomen 17 ehdokkaasta. Etelä-Karjalassa meillä on todella hyvät ehdokkaat. Olen erittäin iloinen ehdokasasettelumme onnistumisesta. Ehdokkailtamme löytyy erittäin monipuolista ammattiosaamista ja he täydentävät hienosti toinen toistaan, piirin puheenjohtaja Jouni Kemppi eduskuntavaalien ehdokasasettelusta.

Keskustan Karjalan piirin vuotta 2019 värittää vaalit. Eduskuntavaalit käydään 14.4.2019 ja eurovaalit 26.5.2019. Piiri esittää tekniikan ylioppilas, opiskelija Juho Kekäläistä Lappeenrannasta ehdolle Euroopan parlamentin vaaleihin.

-Juho on kykenevä ja hyvä tyyppi. Nuoresta iästään huolimatta hänellä on kattava poliittinen kokonaiskuva. Meillä on kova luotto Juhoon. Piiri esittää, että kaikki piirin alueen kunnallisjärjestöt ja Keskustan jäsenet Karjalassa tukevat vaaleissa Kekäläistä, piirin puheenjohtaja Jouni Kemppi kiteyttää.

Suomen Keskustan puoluevaltuusto kokoontuu 24-25.11.2018 Turussa. Puoluevaltuusto käsittelee sille tehdyt ehdotukset ja nimeää Keskustan ehdokkaita eurovaaleihin.

Keskustan Karjalan piiri ry.