Keskustan Karjalan piiri: Lähiruokaa Eksoteen

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 3.jpg
Keskusta.fi / Karjala / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutiset / Keskustan Karjalan piiri: Lähiruokaa Eksoteen
5.5.2011 13:26

Keskustan Karjalan piiri haluaa, että Etelä-Karjalan sosiaali- ja terveyspiiri, (Eksote) huomioisi strategiassaan jatkossa aiempaa paremmin lähiruuan.

-Haluamme turvata laadukkaan ruuan Eksoten palveluyksiköissä ja painottaa lähiruokaa kriteerinä hankintastrategiassa. Näemme, että tulevaisuudessa odotukset kasvavat erityisesti ruoan turvallisuuden ja tuotantotavan suhteen, perustelee Eksoten Keskustan valtuustoryhmän puheenjohtaja Ari Berg.

Keskustan luottamushenkilöt näkevät haasteita ruuan tuotannossa. Pienet lähiruokatuottajat eivät välttämättä saa esimerkiksi Eksoten suhteen tuotteitaan riittävää määrää markkinoille. Mikäli Eksote strategisesti ja toiminnassaan painottaa jatkossa lähiruuan käyttöä, toimii se signaalina myös tuottajien suuntaan.

Tuottajat voivat tehdä esimerkiksi riittävän kokoisia yhteenliittymiä, jotta volyymit riittävät osallistumaan kilpailutukseen. Kyse on paitsi laadukkaasta ruuasta sekä myös työpaikoista. Etelä-Karjalassa on rikas alueellinen ruokakulttuurin perinne. Tämän perinteen jatkuminen ja jalostuminen työpaikoiksi pitää turvata.

Keskustan Karjalan piiri

Lisätietoja;