Keskusta jätti ehdokaslistat jokaisessa kunnassa Keski-Suomessa

Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Keskusta jätti ehdokaslistat jokaisessa kunnassa Keski-Suomessa
28.2.2017 16:49
huolenpitoayrittajapari.jpgMe teimme sen yhdessä! Kiitos kaikille ehdolle asettuneille ja ehdokashankintaa tehneille.

Keskusta on jättänyt ehdokaslistat kuntavaaleihin jokaisessa keskisuomalaisessa kunnassa tänään 28.2.2017 klo 16 mennessä.

Keskusta on jättänyt ehdokaslistat kuntavaaleihin jokaisessa keskisuomalaisessa kunnassa. Kuntavaaliehdokkaita Keskustan listoilla on piirin saaman tiedon mukaan yhteensä 564 henkilöä. Määrä vastaa aiempien kuntavaalien tasoa, kun huomioidaan valtuustokoossa tapahtuneet muutokset. Keskustalla oli 591 ehdokasta vuoden 2012 kunnallisvaaleissa.

-Loppukiri ehdokashankinnassa oli huima ympäri Keski-Suomen. Haluan kiittää kaikkia ehdolle asettuneita ja ehdokashankintaa tehneitä erinomaisesta työstä, kiittää Keskustapiirin toiminnanjohtaja Pauliina Maukonen-Kärkkäinen.

Keskustan tavoitteena oli mahdollisemman täydet ja monipuoliset ehdokaslistat jokaisessa kunnassa. Täysiin listoihin ei tällä kertaa päästy, mutta kunnallisjärjestöjen omat tavoitteet ehdokkaiden suhteen täyttyivät monin paikoin. – Ehdokkaamme tulevat erilaisista, monipuolisista taustoista. Listoillamme on niin työtä tekeviä, yrittäjiä, opiskelijoita, eläkeläisiä kuin työtä etsiviä. Nyt jokainen voi löytää oman kotikuntansa listalta hyvän Keskustan ehdokkaan, kehuu piirin puheenjohtaja Pertti Lehtomäki.

Naisenemmistö ehdokkaista Keskustalla on Muuramessa ja vähintään 40% ehdokkaista on naisia Hankasalmella, Jämsässä, Kannonkoskella, Keuruulla, Kinnulassa, Kuhmoisissa, Multialla, Pihtiputaalla, Saarijärvellä, Toivakassa ja Äänekoskella. Nuoria alle 30-vuotiaita Keskustan listoilla on yhteensä 51 henkilöä, mikä vastaa aiempien vaalien ehdokasasettelun tasoa.

Kaikki merkit viittaavat Keski-Suomessa siihen, että Keskusta on luottamuksen arvoinen kuntapuolue edelleen. - Tälle perustalle on hyvä rakentaa myönteistä, tulevaisuuteen katsovaa vaalityötä, sanoo piirin puheenjohtaja Pertti Lehtomäki.

Lisätiedot:

Pauliina Maukonen-Kärkkäinen