Keskusta ei hyväksy leikkauksia maataloustukiin

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Uutisia / Uutiset / Keskusta ei hyväksy leikkauksia maataloustukiin
14.10.2013 0:00

Keskustan eduskuntaryhmä ei hyväksy hallituksen asettamia neuvottelutavoitteita Etelä-Suomen kansallisen maataloustuen jatkoksi.

Keskustan eduskuntaryhmä:

Hallitus on ilmoittanut ajavansa tukirakenteen muuttamista ja jättänyt kertomatta uuden tukirakenteen myötä tulevista tukileikkauksista. Jos hallituksen neuvottelutavoitteet toteutuvat, ne leikkaavat jälleen viljelijöiden toimeentulosta. Tukirakenteeseen ja tukitasoihin tavoittelemillaan muutoksilla  hallitus on ajamassa suomalaiset viljelijät muiden EU-maiden tuottajia heikompaan asemaan.

Keskustan eduskuntaryhmän mielestä kannattavuuskriisin kanssa kamppaileva suomalainen maatalous- ja elintarviketuotanto tarvitsee tulevaisuuden uskoa, tuotannon kannattavuutta ja jatkuvuutta tukevia ratkaisuja.

Investointi- ja tuotantomahdollisuuksien vahvistamisen sijaan hallitus kohdistaa maatalouteen koko ajan uusia leikkauksia ja kustannusten korotuksia.

Lisätietoja: eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kimmo Tiilikainen, puhelin 050 511 3174 ja kansanedustaja Jari Leppä, puhelin 050 511 3041