Keskisuomalainen sielunmaisema löytyy Keuruulta

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Keskisuomalainen sielunmaisema löytyy Keuruulta
8.4.2020 15:52
Valokuvakilpailu1p.jpgVoittajakuva on keuruulaisen Tuomo Riikosen kuva Huhkojärveltä.

Etsimme valokuvakilpailulla keskisuomalaista, keskustalaista sielunmaisemaa. Piirihallitusjäsenistä koostuva raatimme valitsi kilpailun voittajaksi keuruulaisen Tuomo Riikosen kuvan Huhkojärveltä.

Tuomo Riikonen kertoo voittajakuvastaan seuraavasti: "Liikun paljon luonnossa, koska luonnossa liikkuminen rauhoittaa ja on vastapainoa tälle kiireiselle arjelle. Huhkojärven rotkojärvi on yksi kauneimpia paikkoja Keski-Suomessa ja Keuruulla. Puhdas suomalainen luonto ja sen suojeleminen sekä oikeus liikkua luonnossa vapaasti on ollut ja on yksi seikka mikä kuvastaa mielestäni erinomaisesti keskustalaisuutta."

Palkinnoksi Tuomo saa puoluekokousmatkan Oulun puoluekokoukseen majoituksineen. Lämpimät onnittelut Tuomolle!

Raatimme viehättyi myös Teijo Peltosen koivumotista ja Maire Lehmosen Keski-Suomen maakuntakukkapellosta. Piirin puheenjohtaja Tahvo Anttilan mukaan puupino kuvaa hyvin maakunnan vahvuuksia: Metsää, luontoa ja omavaraisuutta. Puupinossa ilmenee itsestä huolehtiminen ja tulevaisuuteen katsominen.

Maire Lehmonen halusi lähettää kuvakilpailuumme jotain kaunista, joka antaa toivoa paremmasta näin koronapandemian keskelle. Kuvaksi valikoitui päivänkakkarat omasta saunarannasta. Päivänkakkara muistuttaa Mairea omasta maakunnasta, onhan päivänkakkara Keski-Suomen maakuntakukka. Kuvan taustalla siintää Etelä-Konneveden kansallispuisto, joka on upea retkeilykohde myös muille kuin keskisuomalaisille.

Kiitos kaikille kuvakilpailuun osallistuneille ja onnittelut voittajille!