Keski-Suomen keskusta vahvoin nimin kohti vaaleja

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Keski-Suomen keskusta vahvoin nimin kohti vaaleja
26.2.2010 14:34

Keskustan Keski-Suomen piiri nimesi ensimmäiset ehdokkaat kansanedustajavaaleihin keväälle 2011.

Keskustan Keski-Suomen piiritoimikunta on nimennyt seuraavat suostumuksensa antaneet henkilöt valittavaksi puolueen ehdokkaiksi kevään 2011 kansanedustajavaaleihin:

Kansanedustaja ja maatalousyrittäjä Anne Kalmari Kivijärveltä, yhteiskuntatieteiden maisteri Petri Neittaanmäki Jyväskylästä, kansanedustaja ja pastori Lauri Oinonen Keuruulta, kansanedustaja ja toimittaja Aila Paloniemi Jyväskylästä, elinkeinoministeri Mauri Pekkarinen Jyväkylästä, rakennusarkkitehti Voitto Suosaari Jämsästä, vanhusasiavaltuutettu ja yhteiskuntatieteiden maisteri Pauliina Takala Muuramesta sekä opiskelija Petri Toivola Jyväskylästä.

Asiasta päätti perjantaina 26.helmikuuta kokoontunut piiritoimikunta. Lopullisen valinnan puolueen kansanedustajaehdokkaista tekee piirin sääntömääräinen vuosikokous 17. huhtikuuta. Keskusta asettaa Keski-Suomessa kansanedustajavaaleihin täyden listan eli 14 henkilöä.

Piiritoimikunta valitsi kokouksessaan keskustan uudeksi järjestösihteeriksi 28-vuotiaan Eeva Koskelan Kirkkonummelta. Koskela on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri.

Keskustan Keski-Suomen piiri antaa täyden tukensa elinkeinoministeri Mauri Pekkariselle, jotta hänet valittaisiin keskustan uudeksi puheenjohtajaksi Lahden puoluekokouksessa kesäkuussa. Piiri korostaa, että puolueen tulevaisuus vaatii vahvaa ja näkemyksellistä johtajaa. Tulevan puheenjohtajan tulee olla valmis ottamaan pääministerin tehtävät hoitoonsa sekä uudistamaan puolueen toimintaa.

Lisätiedot:
Pauliina Maukonen-Kärkkäinen