Keski-Suomen kansanedustajat Petri Honkosen takana

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Keski-Suomen kansanedustajat Petri Honkosen takana
24.1.2014 9:19
Honkonen_4_pihlaja.jpg

Keski-Suomen keskustalaiset kansanedustajat ovat asettuneet eurovaaliehdokas Petri Honkosen taakse tulevissa Euroopan parlamentin jäsenten vaalissa.

Seuraavan europarlamenttikauden aikana euroedustajat joutuvat tekemään vaikeita päätöksiä Euroopan talouskasvun aikaansaamiseksi, työllisyyden parantamiseksi ja julkisen talouden kestävyyden
varmistamiseksi. Ongelmat ovat samat niin Euroopassa, Suomessa kuin Keski-Suomessakin. Väestö ikääntyy, nuoret syrjäytyvät ja kaikille halukkaille ei riitä työtä. Koulutus ei enää takaa toimeentuloa.

– Ei ole sama, ketä euroedustajia suomalaiset parlamenttiin lähettävät. Nyt tarvitaan kunnallista ja maakunnallista osaamista. Petri on uusi kyky, mutta samalla aito Keski-Suomen mies, toteaa Keski-Suomen maakuntavaltuuston puheenjohtaja, kansanedustaja Mauri Pekkarinen.

Keskustan keskisuomalaiset kansanedustajat ovat asettuneet vahvaksi rintamaksi saarijärveläisen Petri Honkosen taakse.
- Eurooppa-politiikassa tarvitaan ennakkoluulotonta, ihmisläheistä otetta, mutta myös kokemusta päätöksenteosta samassa paketissa, toteaa kansanedustaja Aila Paloniemi Petri Honkosen vahvuuksista.

Eurooppa ja Suomi muuttuvat päivittäin. Tähän muutokseen on vastattava. Jokaisen maakunnan on lunastettava menestyksensä oikeutus Suomen ja Eurooppa-politiikan kartalla.
- On reilua, että annamme äänemme tulevaisuuden tekijöille ja myös tulevaisuuden maksajille näissä eurovaaleissa, toteaa Keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Anne Kalmari.

Keskustan puoluevaltuusto asetti Petri Honkosen ääniryöpyllä Keskustan eurovaaliehdokkaaksi marraskuussa 2013. Honkonen, 26,  viimeistelee Suomen historian Pro graduaan ja toimii tällä hetkellä Saarijärven kaupunginvaltuuston varapuheenjohtajana sekä Keski-Suomen liiton maakuntavaltuutettuna. Honkonen on työskennellyt hankekoordinaattorina ja johtanut Keskustan Opiskelijaliittoa.

Lisätiedot:
Kansanedustaja Mauri Pekkarinen p.09-432 3097