Keski-Suomen Keskusta nimesi lisää kansanedustajaehdokkaita

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Keski-Suomen Keskusta nimesi lisää kansanedustajaehdokkaita
19.10.2018 20:49

Keskustan Keski-Suomen piirihallitus nimesi 19.10.2018 kokouksessaan lisää ehdokkaita huhtikuussa 2019 käytävään kansanedustajavaaliin.

Keskustan Keski-Suomen piirihallitus nimesi 19.10.2018 kokouksessa lisää kansanedustajaehdokkaita huhtikuussa 2019 käytävään eduskuntavaaliin. Eduskuntavaaliehdokkaiksi nimettiin 38-vuotias suomalais-saksalainen yrittäjä, väitöskirjaopintoja tekevä Ruusulan mansikkatilan emäntä Maarit Kiiskinen Laukaasta; 39-vuotias Kyyjärven ja Karstulan kunnanjohtajana ja soten asiantuntijatehtävissä toiminut YTM Eino Nissinen Kyyjärveltä; 62-vuotias kansanedustaja ja kaupunginvaltuutettu, toimittaja Aila Paloniemi Jyväskylästä sekä 54-vuotias maaseutuyrittäjä, Keski-Suomen viimeinen viinitilallinen ja Jämsän Ämmä vuodelta 2014 Tarja Uusipaasto Jämsästä.

Aiemmin piiri on nimennyt ehdokkaiksi kansanedustaja Petri Honkosen Saarijärveltä, KM Johanna Karjulan Jyväskylästä, kansanedustaja Anne Kalmarin Kivijärveltä, YTM Joonas Köntän Jyväskylästä, varapuhemiehen erityisavustaja, YTM Petri Neittaanmäen Jyväskylästä ja yleislääketieteen professori (emeritus) Mauno Vanhalan Jyväskylästä.

Loput neljä ehdokasta piirihallitus nimeää joulukuussa 2018.

Maakuntavaaliehdokkaaksi piirihallitus nimesi edunvalvonta-asiantuntija Juha Silvennoisen Jyväskylän Tikkakoskelta.