Jokioisten Keskustan syyskokouksia

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Etelä-Häme / Suomeksi / Kunnat / Jokioinen / Uutiset ja tapahtumat / Jokioisten Keskustan syyskokouksia
15.11.2019 9:00
Kokouskuva 1.jpgKJ:n syyskokous kunnantalolla

Pidettiin kunantalolla 14.11.2019

Keskustalla oli eilen kokousten maratoni päivä. Ensin pidettiin Kekustan kunnallisjärjestön kokous (18-19:30) ja sen jälkeen kolmen paikallisyhdistyksen kokoukset kukin omassa tilassaan.
Kokouksen teemana oli Etelä-Hämeen piirin terveiset ajankohtaisista asioista ja tulevista suunnitelmista piirin alueella. Kokousteemaa käsiteltäessä puheenvuoron aloitti Etelä-Hämeen piirin puheenjohtaja Johanna Häggman.
Johanna Häggman.jpg
Johanna Häggman

Aluksi Häggman kertoi piirin ajankohtaiset kuulumiset ja tavoitteensa uudelle kaudelle, jos hänet valitaan jatkamaan puheenjohtajana. Johanna totesi kuluneesta kaudesta mm. puheenjohtaja-illoista, joita on kuluvana kautena järjestetty 4 kertaa (2 kevätkaudella ja kaksi syyskaudella).
Hän muistutti myös puolueen puheenjohtajan Katri Kulmunin teemoista arki, perheet ja ympäristö joihin puolue satsaa kuluvalla kaudella. Lisäksi Häggman painotti, että puolueen nousuun tarvitaan kaikki keskustalaiset. Kannatus ei nouse pelkkien johtohenkilöiden siivittämänä.
Erityisesti Häggman painotti tulevien kunnallisvaalien, v. 2021 merkitystä puolueelle. Kuntavaalien ehdokassuostumuksia olisi kerättävä joulukuuhun mennessä mahdollisimman paljon.

Juha Iso-Aho.jpg
Juha Iso-Aho

Etelä-Hämeen piirin toiminnanjohtaja Juha Iso-Aho kehotti järjestämään mm. teema iltoja, joissa käsiteltäisiin paikallisesti merkittäviä teemoja, esim. yksityisteitä, petovahinkoja tai muita vastaavia aiheita. Lisäksi Juha piti menneitä vaalitappioita myös puolueen mahdollisuutena kirkastaa toimintaamme enemmän näkyväksi ja kansalaisia kiinnostavaksi.

Kokouskuva 2.jpg

Kunnallisjärjestön henkilövalintoja v. 2020:

Kunnallisjärjestön hallituksen puheenjohtajaksi valittiin edellisvuonna ollut pj  Rami Lehtinen. Varapuheenjohtajana jatkaa Pauli Marttila ja sihteerinä Mervi Yrjänä sekä rahastonhoitajana Eeva Lääveri. Jäseniksi valittiin edelleen Sakari Raiskio, Harri Saarinen, Antti Suokas, Timo Heikkilä, Marianne Mänki, Petri Okkonen, Kirsi Räisänen, Satu Nurmi ja kuluvan vuoden puheenjohtaja Antero Suonpää. Piirikokousedustajiksi valittiin pj Rami Lehtinen, vpj Pauli Marttila ja siht. Mervi Yrjänä. Varaedustajiksi  Antero Suonpää, Sakari Raiskio ja Marianne Mänki.

Toiminnantarkastajana jatkaa Seppo Valtti ja varatoiminnantarkastajaksi valittiin Inkeri Koskela.
Kunnallisjärjestön edustajiksi jäsenyhdistysten kokouksiin valittiin pj Rami Lehtinen ja sihteeri Mervi Yrjänä.

Sääntömuutos:

Keskustan Jokioisten kunnallisjärjestö hyväksyi uudet PRH:ssa (Patentti- ja Rekisterihallitus) esitarkistetut ja hyväksytyt mallisäännöt. Kahdesta vaihtoehdosta valittiin vaihtoehto 1, jossa kaikki paikallisyhdistyksen jäsenet voivat osallistua kunnallisjärjestön kokouksiin. Säännöt astuivat voimaan jo kokouksessa. Uudet säännöt mahdollistavat myös kokoukseen osallistumisen tietoliikenneyhteyksien tai muitten teknisten apuvälineiden avulla.

Keskustan Jokioisten kunnallisjärjestön säännöt vaihtoehto 1 2018.docx
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Keskustan Jokioisten paikallisyhdistyksen henkilövalintoja v. 2020:

Py:n hallitukseen valittiin entiset johtokunnan jäsenet. Puheenjohtajana jatkaa Petri Okkonen,  varapuheenjohtajana Pauli Marttila ja sihteerinä Inkeri Koskela sekä rahastonhoitajana Eeva Lääveri. Jäseninä jatkavat Juha Simola, Antero Suonpää, Raimo Vaittinen, Antti Suokas ja Seppo Valtti.

Piirikokousedustajaksi valittiin Petri Okkonen, Inkeri Koskela, Antero Suonpää ja Seppo Valtti.
Varaedustajiksi valittiin Eeva Lääveri, Juha Simola, Antti Suokas, Raimo Vaittinen ja Sanni Junnila.

Toiminnantarkastajaksi valittiin edelleen Eira-Maija Tanni ja varatoiminnantarkastajaksi Sanni Junnila.

Sääntömuutos:

Keskustan Jokioisten paikallisyhdistys hyväksyi uudet PRH:ssa (Patentti- ja Rekisterihallitus) esitarkistetut ja hyväksytyt säännöt. Kahdesta vaihtoehdosta valittiin yhden kokouksen mallisäännöt, jotka astuivat voimaan jo kokouksessa.

Keskustan Jokioisten paikallisyhdistyksen säännöt yksi kokous 2018.docx

Keskustanaisten Jokioisten paikallisyhdistyksen henkilövalintoja v. 2020:

Johtokunnassa ei tehty henkilövaihdoksia. Puheenjohtajana jatkaa Satu Nurmi, varapuheenjohtajana Sirpa Larko ja sihteerinä Kirsi Räisänen sekä rahastonhoitajana Mervi Yrjänä. Jäseninä jatkavat Eeva-Liisa Breilin, Kaija Laine, Sirkka Saaristo, Pirjo Salo, Riitta Salo ja Maija-Liisa Viljanen.

Toiminnantarkastajaksi valittiin Inkeri Koskela ja varatoiminnantarkastajaksi Leila Nieminen.

Piirikokousedustajaksi valittiin Satu Nurmi ja varalle Sirpa Larko. Samat henkilöt valittiin myös Keskustanaisten piirikokousedustajaksi ja kunnallisjärjestön kokouksiin eli varsinaiseksi Satu Nurmi ja varalle Sirpa Larko.

Keskustan Vaulammin paikallisosasto päätti kokouksessaan lakkauttaa yhdistyksensä. Lakkautuksen jälkeen jäsenet siirtyisivät Keskustan Jokioisten paikallisyhdistykseen. Asiasta pidetään vielä toinen kokous sen jälkeen, kun kaikille jäsenille on ilmoitettu kirjallisesti päätöksestä. Hyväksyessään järjestelyn jäseniltä ei edellytetä toimenpiteitä toiseen paikallisyhdistykseen liittymisessä, mutta halutessaan voivat erota tai siirtyä jonkin muun paikallisyhdistyksen jäseniksi.

pm