Heikka, Helminen ja Kaijansinkko Keskustan puoluevaltuustoon

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 3.jpg
Keskusta.fi / Karjala / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutiset / Heikka, Helminen ja Kaijansinkko Keskustan puoluevaltuustoon
13.6.2018 11:35
Heikka Juho Taipalsaari.jpg

Keskustan puoluekokous kokoontui viime viikonloppuna Sotkamossa. Kokous hyväksyi puolueen periaateohjelman, uudet puolueen säännöt sekä valitsi puolueen johdon ja puoluevaltuuston puoluekokouskaudelle 2018-2020.

Varsinaisiksi edustajiksi Keskustan puoluevaltuustoon Karjalan piiristä valittiin sairaanhoitaja Juho Heikka Taipalsaarelta, terveysalan opettaja, terveystieteiden tohtori Kristiina Helminen Ruokolahdelta sekä lastenhoitaja, eläkeläinen Leena Kaijansinkko Lappeenrannasta. Kaijansinkko on toiminut puoluevaltuustossa myös päättyneellä kaudella. Heikka ja Helminen ovat puoluevaltuuston jäseninä uusia.

Varaedustajiksi puoluevaltuustoon valittiin Karjalan piiristä DI, toimitusjohtaja Jukka Vuorinen Savitaipaleelta, erityisavustaja, nuoriso-ohjaaja Tea Usvasuo Ruokolahdelta ja opiskelija Juho Kekäläinen Lappeenrannasta.

Puoluevaltuusto käyttää ylintä päätösvaltaa Keskustassa puoluekokousten välillä.