Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 3.jpg
Keskusta.fi / Karjala / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutiset / Etelä-Karjalan Keskustanuoret esittävät Juho Kekäläistä europarlamenttivaaleihin
24.10.2018 18:34
Kekäläinen Juho.jpg

Etelä-Karjalan Keskustanuoret esittävät Juho Kekäläistä ehdokkaaksi europarlamenttivaaleihin. Etelä-Karjalan Keskustanuorten lisäksi Kekäläistä tukevat tässä vaiheessa jo Lappeenrannan Opiskelevat Keskustalaiset (LOK) ja Etelä-Savon Keskustanuoret. Lisäksi myös keskusjärjestöinä Keskustanuoret ja Keskustan Opiskelijaliitto ovat ilmaisseet tukensa Kekäläiselle. Keskustan Karjalan piirin piirihallitus käsitteli asiaa 17.10.2018 kokouksessaan. Kekäläisen vaalipäälliköksi on käymässä Keskustan Karjalan piirin toiminnanjohtaja Matti Kuittinen.

-Juho on kykenevä ja hyvä tyyppi. Nuoresta iästään huolimatta hänellä on kattava poliittinen kokonaiskuva. Meillä on kova luotto Juhoon. Piiri esittää, että kaikki piirin alueen kunnallisjärjestöt ja Keskustan jäsenet Karjalassa tukevat vaaleissa Kekäläistä, piirin puheenjohtaja Jouni Kemppi kiteyttää.

Juho Kekäläinen on 24-vuotias tekniikan ylioppilas Lappeenrannasta. Kekäläinen opiskelee Lappeenrannan teknillisellä yliopistolla (LUT) ympäristötekniikkaa. Hän toimii varapuheenjohtajana myös Keskustanuorten pohjoismaalaisessa kattojärjestössä ja on mukana myös YK:n toiminnassa.

-Tarvitsemme asiapohjaista ja rakentavaa, mutta samalla käytännönläheistä ja ratkaisukeskeistä otetta Euroopan Unionin asioista. Olen aktiivisesti tutkinut Euroopan Unionin toimintaa ja pyrinkin nyt näin vaalien kautta tuomaan esille tärkeinä pitämiäni asioita Euroopan kehittämiseksi. Haluan kuitenkin kansalaisten lisäksi kuulla myös kansalaisjärjestöjä ja välittää myös heidän viestiään eteenpäin, Kekäläinen kertoo.

Keskustan Karjalan piirin syyskokous pidetään 16.11.2018 Ruokolahdella.  Piirin syyskokouksessa käsitellään eurovaaleja. Keskustan ehdokaslistaa käsittelee ja ehdokkaita nimeää 24-25.11.2018 kokoontuva Keskustan puoluevaltuusto. Vuoden 2019 europarlamenttivaalit toimitetaan kaikissa jäsenvaltioissa ajanjaksolla 23.-26.5.2019. Suomessa vaalipäivä on sunnuntai 26.5.2019.