Ari Torniainen on huolissaan tietoliikenneyhteyksistä junissa

Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 3.jpg
Keskusta.fi / Karjala / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutiset / Ari Torniainen on huolissaan tietoliikenneyhteyksistä junissa
18.3.2013 0:00

Ari Torniainen teki kirjallisen kysymyksen liikenneyhteyksistä junissa.

Tuhannet suomalaiset matkustavat työmatkansa junalla joka arkipäivä. Yhä useampi tekee työtään junassa omalla tietokoneella. Tietokoneella työskentely vaatii usein toimivaa 3G-, 4G- tai wlan-yhteyttä. Tällä hetkellä junissa ei kuitenkaan ole läheskään aina toimivaa yhteyttä, vaan usein yhteydet joko katkeilevat, toimivat hitaasti, eivät toimi ollenkaan tai toimivat muuten vajavaisesti. Wlan- verkko on junissa käytännössä ainoa toimiva vaihtoehto.

Junissa käytetään tietoliikenneyhteyksiä myös viihdekäyttöön eli pelataan, katsotaan videoita, ollaan sosiaalisessa mediassa tai esimerkiksi luetaan lehtiä. Yhteyksien viihdekäyttö lisääntyy koko ajan.

Toimivat tietoliikenneyhteydet on oltava nykypäivää ja tämä asia on hoidettavissa kuntoon.

- Mitä hallitus aikoo tehdä, jotta juniin saadaan jatkuvasti toimivat, nopeat tietoliikenneyhteydet, jotta ihmiset voivat tehdä töitään ja käyttää tietokoneitaan, tablet-koneitaan ja älypuhelimiaan häiriöttömästi? Torniainen kysyy.

Lisätietoja: kesk / Ari Torniainen, p. 050 5120422