Puoluekokous2018 2 yläkuva iso 7.jpg
Keskusta.fi / Uutisia / Uutiset / Antti Kaikkonen: Kestävän tulevaisuuden ohjelma – Keskustan kynnyskysymykset läpi
3.6.2019 11:00
Kaikkonen-Antti-helmikuu-2019-1-uutiskuva.jpg

Tänään julkaistussa hallitusohjelmassa toteutuvat käytännössä kaikki Keskustan kynnyskysymykset. Myös ministerien tehtäväjako antaa otolliset mahdollisuudet edistää suomalaisille tärkeitä asioita.

Myös pienituloisimpien lapsiperheiden ja eläkeläisten perusturvaa korotetaan. Perhevapaita parannetaan ja vanhustenhoidon epäkohtiin puututaan. Sosiaali- ja terveyspalvelut sekä koulutusmahdollisuudet turvataan tasa-arvoisesti koko Suomessa. Teitä, ratoja ja muita väyliä laitetaan kuntoon tasapuolisesti eri puolilla maata.

Kaikki edellä mainitut olivat Keskustan kynnyskysymyksiä.

Tavoitteitamme olivat myös, että maatalouden kannattavuudesta huolehditaan ja metsien kestävä käyttö on mahdollista. Ilmastonmuutosta hillitään tolkullisin keinoin. Kaikki nämä toteutuvat.

Valtiovarainministeripuolueena Keskusta pitää huolen siitä, että maan taloutta hoidetaan säntillisesti ja tulevia sukupolviakin ajatellen.

Hallituksen onnistumista mitataan aikanaan paljolti sillä, kuinka moni suomalainen sai työpaikan.

Työllisyyden kohentamiseksi on tehtävä yhteistyössä kaikki mahdollinen.  Tärkeää on edelleen parantaa etenkin työllistävien pienten ja keskisuurten yritysten toimintaedellytyksiä. Keskusta piti hallitusneuvotteluissa huolen siitä, että yrittäjien verotus ei kiristy.

Keskustan ja SDP:n yhteistyöllä on aivan keskeisesti rakennettu suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa. Nyt tämän kokoonpanon – uuden punamullan - tehtävänä on luoda sille kestävä tulevaisuus.