Äänestäminen on kansalaisoikeus

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Ajankohtaista / Uutisarkisto / Äänestäminen on kansalaisoikeus
27.1.2012 14:00

Meiltä piiritoimistolta on viime päivinä kysytty lukuisia kertoja, kumpaa ehdokasta äänestää presidentinvaalien toisella kierroksella, kun omalle ykkösehdokas Paavo Väyryselle ei voi enää ääntään antaa. Myös sitä on kysytty, että asettuuko Keskusta tai Keski-Suomen piiri jommankumman ehdokkaan taakse.

Presidenttiehdokastamme Paavo Väyrystä äänesti presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella yhteensä 536 555 suomalaista. Väyrynen sai runsaasti kannatusta kaikkialta maasta sekä kaupungeissa että maaseudulla. Hänestä olisi tullut aidosti koko Suomen ja kaikkien suomalaisten presidentti.

Ymmärrämme hyvin huolenne Suomen tulevaisuudesta, mutta samalla luotamme siihen, että te Väyrysen ja Keskustan äänestäjät osaatte tehdä itsenäisiä ja viisaita valintoja. Puolue eikä piiri tule asettumaan kummankaan ehdokkaan taakse. Toivomme, että käytätte kansalaisoikeuttanne ja äänestätte myös vaalien toisella kierroksella. Ennakkoäänestys on parhaillaan käynnissä ja päättyy ti 31.1. Varsinainen vaalipäivä on sunnuntai 5.2.2012.

Yli puoli miljoonaa Väyrystä tukenutta suomalaista ansaitsee kuitenkin selviä vastauksia toisen kierroksen valintansa tueksi. Keskusta esitti sekä Kokoomuksen Sauli Niinistölle että Vihreiden Pekka Haavistolle joukon kysymyksiä, joihin olemme nyt saaneet vastaukset. Toivomme vastausten auttavan itse kutakin äänestyspäätöksessä. Kysymyksiin ja vastauksiin pääsette seuraavan linkin kautta: