Kotiseurakunta kuuluu kaikille

Seurakuntavaalit yläkuva 910x350.jpg
Keskusta.fi / Vaalit / Seurakuntavaalit
Seurakuntavaalit järjestetään Suomen evankelisluterilaisessa kirkossa 18.11.2018. Ennakkoäänestys on parhaillaan käynnissä. Ennakkoäänestyksen ajankohta on 6. - 10.11.2018.

Äänestää voit missä tahansa ennakkoäänestyspaikassa. Paikat ja ajat löytyvät täältä:

Tutustu ehdokkaisiin ja käytä mahdollisuuttasi vaikuttaa. Kaikkien seurakuntien ehdokkaat löytyvät täältä:

Keskusta lähtee syksyn seurakuntavaaleihin tunnuksella ”Kotiseurakunta kuuluu kaikille”.

Tällä haluamme kutsua kaikkia seurakunnan jäseniä mukaan toimintaan. Korostamme sitä, että seurakunnassa kaikki ovat samanarvoisia, tulevat kuulluiksi ja kohdatuiksi. Seurakunta on avoin yhteisö, johon kaikki ovat tervetulleita. Se tarkoittaa myös sitä, että arvostamme toisen oikeutta olla asioista eri mieltä.

Seurakunta olemme me. Seurakuntalaiset, papit ja muut seurakunnan työntekijät muodostavat yhdessä seurakunnan ja päättävät sen toiminnasta. Seurakuntatyö on koko kirkon perusta.

Seurakunnan jäsenten toiminta omassa lähiyhteisössään ja elämässään lähimmäisten ja koko luomakunnan parhaaksi on elävän seurakunnan merkki. Vastuunkanto toisista ihmisistä niin lähellä kuin kaukana kuuluu keskeisesti näkemyksiimme.

Seurakunnan ja kirkon tehtävänä on pitää huolta siitä, että yhteiskunnassa käydään keskustelua oikeasta ja väärästä, hyvästä ja pahasta. Toimimme omantunnon äänenä ja kannamme huolta heikommista myös maailmaanlaajuisesti.

Kirkon toimintaa tulee Keskustan mielestä rakentaa entistä enemmän seurakuntalaisista ja heidän elämästään ja tarpeistaan käsin, ei vain kirkon omiin työaloihin pohjautuen.

Tutustu Keskustan vaaliohjelmaan

Vaaliohjelmaan liittyvää tausta-aineistoa puolueen periaateohjelmasta

MINUN KIRKKONI.jpg