Tervetuloa

Keskustan Kalanti-Uudenkaupungin paikallisyhdistyksen sivuille.

Toimimme niin, että Uudestakaupungista tulee nykyistä parempi paikka elää, asua ja yrittää. Kaikilla kuntalaisilla tulee olla hyvät peruspalvelut asuinalueesta riippumatta.

Tervetuloa joukkoomme!

Tavataan

Kiitos luottamuksesta! Tavataan torilla lauantaina 13.5. Jaamme 400-vuotiaan kaupunkimme asukkaille 400 kuusentaimea klo 10 alkaen. Lisäksi tarjolla kahvia. Tervetuloa!

Uutisia

Kuntavaalit 9.4.2017

Keskusta sai 9 valtuutettua vuoden 2017 kuntavaaleissa Uudessakaupungissa.

Valtuutetut:

Miika Puukki

Päivi Luotonen

Johtokunta 2017

Keskustan Kalanti-Uudenkaupungin paikallisyhdistyksen syyskokouksessa 1.11.2016 valittiin puheenjohtajaksi Olli Laivo ja varapuheenjohtajaksi Hannu Heikkilä, sihteeriksi valittiin Virve Pihlava-Lahtinen. Johtokunnan jäsenet ovat Tiina Elo, Laura Lehtoruusu, Arto Salmela, Päivi Sandell ja Vuokko Virtanen, valinnoissa pyrittiin huomioimaan se, että paikallisyhdistyksen kaikki alueet ovat edustettuina.

• unelmienvs1_VÄRI.png

Varsinais-Suomen Keskusta nimesi ehdokkaita maakuntavaaliin

13.6.2017

Ensimmäiset maakuntavaaliehdokkaat on nimetty tammikuun 2018 vaalia varten. Ehdokkaat ovat tavattavissa kesätapahtumissa. Unelmien Varsinais-Suomi -kampanjassa kysytään ihmisten odotuksia uudelta maakunnalta.

• saaristo.jpg

Saaristoasiain-toimikunta vastustaa yhteysalusten maksukokeilua

19.12.2016

Varsinais-Suomen Keskustan saaristoasiaintoimikunta vastustaa lausunnossaan valtioneuvoston asetuksen sisältöä. Yhteysalukset ovat perusedellytys saaristossa asumiselle ja elämiselle - elinehto, jota ei saa hävittää.

• Ranta saaristo.jpg

Syyskokous otti kantaa metsien ja saariston puolesta

21.11.2016

Keskustan Varsinais-Suomen piirin syyskokous kokoontui Kemiönsaarella 19.11.2016 ja otti kantaa metsien hiilinielu- sekä merimetso ja hylje-kysymykseen. Lisäksi kokous kannatti Satu Simeliuksen valintaa Keskustan puoluevaltuuston puheenjohtajaksi.

• piirikokous 191116.jpg

Syyskokouksen valinnat

20.11.2016

Piirikokous valitsi Jani Kurvisen jatkoon piirin puheenjohtajaksi sekä varapuheenjohtajiksi Annina Ruotun (uusi) sekä Anna Sirkiän myös jatkoon.

• Varsinais-Suomi vaakuna.jpg

Sekoitetaan sote ja itsehallinto!

21.1.2016

Varsinais-Suomen keskustan piirihallitus on huolissaan tavasta, jolla maakunnallista sote-uudistusta ja maakunnallista itsehallintouudistusta johdetaan Varsinais-Suomessa.