Hyvinkään Keskusta

Keskusta.fi / Uusimaa / Suomeksi / Kunnat / Hyvinkää / Hyvinkään Keskusta

kepusivuille leivät2.jpg

Tervetuloa Hyvinkään Keskustan sivuille

Näiltä sivuilta löydät tietoa Keskustan toiminnasta Hyvinkäällä  ja henkilöistä, joihin voit ottaa yhteyttä.

Keskustalaisen kuntapolitiikan tärkein tavoite on turvata kaikille laadukkaat peruspalvelut ja niiden tasavertainen saatavuus. Haluamme luoda jokaiselle kuntalaiselle tasa-arvoiset edellytykset rakentaa hyvää ja turvallista tulevaisuutta itselleen ja läheisilleen. Keskustalaisessa ajattelussa jokaisella kuntalaisella on oltava mahdollisuus tehdä aitoja valintoja arkipäivässään niin asumisen, koulutuksen, lastenhoidon kuin muidenkin palvelujen osalta.

Kiinnostaako kuntavaalit?

Lisätietoa löydät tästä linkistä

HUOM! Hyvinkään Keskusta on myös facebookissa!

Ilmoittelemme siellä kokouksista ja tulevista tapahtumista.

Käy tutustumassa facebook sivuille tästä

Sivu on julkinen ja näkyy kaikille. Ei siis tarvitse olla facebookin jäsen.

Lisää Hyvinkäästä:  Hyvinkään kotisivut

Keskustan organisaatio uudistuu Hyvinkäällä

Lue lisää Uutiset ja tapahtumat- sivulta

*********************

Hyvinkään Keskusta ei kannata kyläkoulujen lakkauttamista

Hyvinkään Keskustan kunnallisjärjestö kokoontui 21.11.2013 syyskokoukseensa kaupungintalolle. Kokouksen aluksi Keskustan eurovaaliehdokas Johannes Hirvaskoski esittäytyi ja kertoi kokousvieraille näkemyksiään Euroopan Unionista ja sen kehityssuunnasta.

Syyskokouksessa kunnallisjärjestön puheenjohtajaksi valittiin yksimielisesti Juhani Skyttä. Varapuheenjohtajaksi nimettiin Nina Naskali ja sihteerinä jatkaa Marja Vilja. Johtokunnan jäseniksi valittiin Raimo Honkala, Joonas Salmi, Ari-Pekka Laakso ja Niko Salokoski. Ensi vuoden toimintaa vauhdittavat toukokuussa pidettävät EU-vaalit sekä marraskuussa olevat kirkollisvaalit.

Syyskokousväkeä tyrmistytti tieto kyläkoulujen lakkauttamisuhasta. Toimiva kyläkoulu voi olla yksi alueelle muuttamisen peruste, ja lopettaminen merkitsee sitä että kylille ei haluta jäädä asumaan eikä uusia asukkaita muuta niihin, varsinkaan lapsiperheitä. Kyläkouluja tulee pitää yllä eikä ryhtyä kuljettamaan lapsia pitkien matkojen päähän.

Hyvinkään Keskustan mielestä kyläkoulujen säilyttämistä puoltavia syitä on enemmän kuin lakkauttamista puoltavia, joiden keskeisin argumentti on yleensä raha. Hätiköidyt ratkaisut lakkauttaa kyläkoulut ja siirtää oppilaat muualle, tulevat ajan myötä kalliimmaksi kuin nyt arvioidut säästöt.