Tervetuloa

Tule kanssamme vaikuttamaan Pohjois-Savolaisten hyvinvointiin. Voimme yhdessä vaikuttaa paikallisesti ja maakunnallisesti. Verkostomme johtavat myös valtakunnalliselle ja kansainväliselle tasolle. Ota rohkeasti yhteyttä! Soita tai tule käymään piiritoimistollamme. Olet sydämellisesti tervetullut!

Liity facebook sivuillemme, saat nopeasti tietoa mitä Keskustassa tapahtuu Pohjois-Savossa!

www.facebook.com/PohjoisSavonKeskusta

Keskustan kuntavaaliristeily 4.-5.2.2017

Vaalistartti tapahtuu Viking Line Gabriellalla 4. – 5.2.2017. Risteily lähtee Helsingistä kohti Tallinnaa lauantaina 4.2. kello 16 ja palaa satamaan sunnuntaina 5.2 kello 13. Huom! Tällä risteilyllä ei ole maissa käyntimahdollisuutta Tallinnassa.

Risteilyllä on luvassa tuhti annos kunta-asiaa sekä muuta ajankohtaista politiikkaa, loistavaa viihdettä ja menoa sekä koko laivallinen hyvää seuraa puoluejohdosta ja ministereistä kuntapäättäjiin ja sellaisiksi aikoviin. Laita aika jo nyt kalenteriisi ja varaa matkasi saman tien, sillä paikoista tulee olemaan kova kysyntä.

Piiri järjestää risteilylle yhteiskuljetuksen, joka lähtee la 4.2

klo 7.15 Iisalmi, linja-autoasema

klo 7.45 Lapinlahti, Matin ja Liisan asema

klo 8.15  Siilinjärvi, linja-autoasema

klo 8.25 Vuorelan ramppi

klo 8.40 Kuopio, linja-autoasema

klo 8.55 Pitkälahti ABC

klo 9.30 Leppävirta, Unnukka

Ilmoittautumiset yhteiskuljetukseen jaana.kvist@keskusta.fi/0440-817373.

Varaukset tehdään suoraan Ikaalisten matkatoimistoon, puhelin (03) 45 800 sekä keskustaristeily@ikaalistenmatkatoimisto.fi

Risteilypaketti sisältää hyttipaikan valitsemassasi luokassa, meriaamiaisen sekä päivällisen.

Hinnat/henkilö alkaen:

C4-hytti 78 €

B4-hytti 88 €

B2-hytti 113 €

A4-hytti 108 €

Lopullinen hinta määräytyy valitsemasi päivällisvaihtoehdon mukaisesti.

Varauksen yhteydessä jokaisen tulee hyttipaikan lisäksi varata myös valitsemansa ruokailupaketti, joka sisältää päivällisen ja meriaamiaisen. Buffet-päivällinen (sisältää myös ruokajuomat) maksaa 33 € ja kolmen lajin á la carte -päivällinen 37 € (juomat erikseen). Meriaamiaisen hinta on 10 €.

Jos sinua kiinnostaa kuntavaaliehdokkuus tai olet sitä mieltä, että joku tuntemasi henkilö olisi passeli vaikuttamaan asioihin. Käypä täyttelemässä lomake täällä:

Kuntavaalit 2017

• talvitie-uutiskuva.jpg

Anne Berner: Maaseudun kurittaminen ei ole vaihtoehto

22.1.2017

Suuri viikko alkaa olla lopuillaan. Julkistimme selvityksen, jossa esitetään valtavia uudistuksia liikenteeseen. Taustalla on suuri määrä työtä, ja on ollut hienoa päästä esittelemään hallituksen pyytämän selvityksen ehdotuksia suurelle yleisölle.

• Tiilikainen-Kimmo-2016-2-uutiskuva.jpg

Kimmo Tiilikainen kuntavaaliehdokkaaksi Helsinkiin

22.1.2017

Keskustan kansanedustaja, maatalous- ja ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen (kesk.) asettuu ehdolle huhtikuun kuntavaaleissa Helsingissä. - Monen muun suomalaisen tavoin olen pitkään kulkenut kahden paikkakunnan väliä, mutta viime vuosina olen töiden perässä viettänyt yhä enemmän aikaa Helsingissä. Katsoin, että nyt on luonteva aika tehdä ratkaisu. Kyselyjä tuli jo neljä vuotta sitten.

• Sipilä: Berneriltä rohkea ja ennakkoluuloton selvitys keskusteltavaksi

20.1.2017

Kaikki poliittiset päättäjät ja suurin osa suomalaisista ovat samaa mieltä siitä, että tieverkostomme rapautuu ja uusia keinoja asian korjaamiseksi pitää löytää. Tähän päätyi liikenneverkon korjausvelkaa selvittänyt parlamentaarinen työryhmä viime vaalikaudella ja sama todetaan myös hallitusohjelmassa. Hallitus päätti käynnistää selvitystyön liikenneverkon kehittämisestä liiketaloudellisesti huhtikuussa 2016. Koko Suomi ansaitsee hyväkuntoisen tieverkon.

• Tien-mutka-uutiskuva.jpg

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen: On keskustelun aika

19.1.2017

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen katsoo liikenne- ja viestintäministeriön esittämän valtionyhtiön olevan yksi mahdollinen ratkaisu siihen, että teitä, ratoja ja muita väyliä voidaan rakentaa ja kunnostaa myös tulevaisuudessa koko maassa.

• Kurvinen-Antti-uutiskuva.jpg

Kurvinen: Tärkeintä nykyistä paremmat tiet kaikille

18.1.2017

Keskustan varapuheenjohtaja, kansanedustaja Antti Kurvinen pitää hyvänä Anne Bernerin tarttumista väylänpidon ongelmiin ja kestämättömän nykytilanteen nostamista keskusteluun. Teiden, siltojen ja muiden liikenneväylien rapistumisesta on korkea aika käydä perusteellinen keskustelu ja hakea ratkaisuja surkeaan rahoitustilanteeseen myös uusien ideoiden kautta.