Ajankohtaista

Ajankohtaista tietoa ja kuvia ym löytyy Facebook sivustolta Keskusta Ylivieska, kannattaa tutustua sinne ja tykätä sivustosta.

Eduskuntavaaleista löytyy tietoa vaalit kohdasta. Seuraa.

***

Ylivieskan Keskustan kunnallisjärjestö piti yleisen syyskokouksen 2.11 kaupungintalolla. Vieraana oli myös uusi puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen, Iisalmesta.

Kunnallisjärjestö teki valintoja vuodelle 2019: Puheenjohtajana jatkaa Ari Mehtälä, varapuheenjohtajana Tuulia Säkkinen ja sihteerinä Markus Jaatinen. Muut johtokunnan jäsenet ovat: Mailis Tikkanen,Kati Marjakangas, Helena Isosalo, Miika Kangaskorte, Markku Autio, Seppo Ängeslevä, Paula Haapakoski, Anne Syrjälä, Juhani Isotalo ja Juha Isokoski.

Kunnallisjärjestö käy luottavaisin mielin kohti ensi kevään vaaleja, jotka alkavat huhtikuun eduskuntavaaleilla ja jatkuvat jo toukokuussa Euroopan parlamenttivaaleilla sekä mahdollisilla maakuntavaaleilla. Kampanjoidaan yhdessä paikallisyhdistysten ja Maakunnan Tukipylväs yhdistyksen kanssa, jotta saadaan oma ehdokkaamme Juha Pylväs jatkokaudelle, sekä mahdollisimman hyvä tulos koko puolueelle. Eduskuntavaalikampanjoinnin rinnalla käydään myös eurovaali- sekä maakuntavaalikampanjaa.Ylivieskan kunnallisjärjestö kutsuu, sekä vastaanottaa avoimesti kaikki Keskustan ehdokkaat kampanjoimaan. Kevään Ryskypäiville toivotaan mahdollisimman paljon ehdokkaita paikalle.

Kaupungin asioista tärkeimpänä tavoitteena on saada koulujen rakentaminen ripeästi käyntiin.
Nyt käynnissä olevilla katuremonteilla saadaan kaupunki toimivammaksi, viihtyisämmäksi asukkaille ja houkuttelevaksi yrittäjille.

Riikka Pirkkalainen esitteli kokouksessa Keskustan saavutuksia ja tulevaisuuden tavoitteita. Päätavoite on pysyä pääministeripuolueena ensi kevään eduskuntavaalien jälkeenkin ja jatkaa talouden tervhdyttämistä. Ympäristöasiat tulevat olemaan myös tärkeä teema vaaliohjelmissa.

Kansanedustaja Juha Pylväs kertoi eduskunnan tärkeimmistä asioista ja kertoi ”sosiaali ja terveys sekä maakuntahallinto” lakien valmistuvan nyt ripeää tahtia. Tärkein tavoite on että uudistukset saadaan myös ripeästi käytäntöön.

Menneet tapahtumat ja asiat

2.11 klo 18.00 Ylivieskan kunnallisjärjestön yleinen syyskokous. Paikalla uusi puoluesihteeri Riikka Pirkkalainen ja kansanedustaja Juha Pylväs

Tiistai 9.10. klo 18.00 Kala-Siika-Pyhäjokilaaksojen aluekokous Ylivieskan kaupungintalo

Lauantai 13.10 klo 12.00 piirin syyskokous Tyrnävä. Valtakirjojen tarkistus alkaa klo 9.00 aluekokoukset 10.00. Yleinen kokous alkaa 12.00

Kiitos jäsenvaaleissa äänestäneille, Juha Pylväs sai ääniä 844 ja tästä jatkuu suoraan eduskuntavaalikampanja. Kaikkien äänimäärät löytyy www.keskusta.fi/pohjois-pohjanmaa

Äänestä Juha Pylväs eduskuntavaaliehdokkaaksi

Numero 18

Meille ja alueellemme on tärkeää, että saadaan Juha jatkamaan hyvin alkanutta tehtäväänsä eduskunnassa.

www.juhapylvas.fi facebook ja instagram Juha Pylväs

15. - 16.9.2018 jäsenäänestykseen saavat ottaa osaa Keskustan Pohjois-Pohjanmaan piirin perusjärjestöihin vähintään kaksi kuukautta ennen jäsenäänestystä liittyneet 15 vuotta täyttäneet henkilöjäsenet.

Tarkista äänestyspaikkasi https://www.keskusta.fi/Suomeksi/Piirit/Pohjois-Pohjanmaa/Suomeksi/Ajankohtaista

KESKUSTAN Pohjois-Pohjanmaan piirin jäsenvaali eduskuntavaaliehdokkaista

Äänestyspaikat Ylivieskassa:

la 15.9.

klo 9.00 - 12.00 Ylivieskan kunnallisjärjestön kokoustila, Juurikoskenkatu 6 (Hissi käytössä)

klo 12.30 - 14.30 Raudaskosken koulu

klo 15.00 – 17.00 Vähäkankaan koulu

su 16.9.

klo 10.00 – 12.00 Niemelän koulu

klo 13.00 – 18.00 Ylivieskan kunnallisjärjestön kokoustila, Juurikoskenkatu 6 (Hissi käytössä)

Jäsenäänestykseen saavat ottaa osaa Keskustan Pohjois-Pohjanmaan piirin perusjärjestöihin vähintään kaksi kuukautta ennen jäsenäänestystä liittyneet 15 vuotta täyttäneet henkilöjäsenet. Äänestyksessä käytetään kolmea ääntä.

Ylivieskalaiset voivat äänestää missä tahansa yllämainituissa äänestyspaikoissa. Tarkista muiden paikkakuntien äänestyspaikat  https://www.keskusta.fi/Suomeksi/Piirit/Pohjois-Pohjanmaa/Suomeksi/Ajankohtaista

***

Syksy lähteen käyntiin, Keskusta mukana 31.8. kauppojen yössä ja 15.9. wiljanpäivillä. Seuraa facebookissa tarkemmin.

Tiedote Ylivieska Keskustan kunnallisjärjestön vuosikokouksesta:

Ylivieskan Keskustan kunnallisjärjestön yleinen vuosikokous pidettiin 25.3.2018. Kokous käsitteli sääntömääräiset asiat, tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen. Toiminta oli kuntavaalien johdosta vilkasta ja kunnallisjärjestön talous on hyvässä kunnossa. Kokouksessa tehtiin useita henkilövalintoja.

Ylivieskan Keskusta asettaa syksyn maakuntavaaleihin viis ehdokasta. Ehdokkaat ovat kansanedustaja Juha Pylväs sekä valtuutetut Kaisa Haapakoski, Paula Haapakoski, Samuli Kärkinen ja Markus Jaatinen. Ylivieska täyttää näin Pohjois-Pohjanmaan piirin asettaman ehdokastavoitteen.

Ylivieskan Keskustan pohjoinen paikallisyhdistys on esittänyt ensi kevään eduskuntavaaliehdokkaaksi kansanedustaja Juha Pylvästä. Kunnallisjärjestön yleinen kokous tukee ehdokasta yksimielisesti. Ehdokkaiden nimeämisen jälkeen on vielä mahdollinen alueellinen jäsenvaali.

Puoluekokousedustajiksi seuraaville kahdelle vuodelle valittiin Ari Mehtälä, Markus Jaatinen ja Anne Syrjälä. sekä varaedustajiksi Paula Haapakoski, Riikka Ylikotila ja Kaija-Maija Perkkiö. Puoluevaltuustoon Ylivieskasta esitetään varsinaiseksi jäseneksi Ari Mehtälä ja varajäseneksi Meri Vähäkangas. Kalajokilaakson aluekokous ja piirikokous tekee näistä lopulliset esitykset puoluekokoukselle.

Kokouksessa kuultiin myös hallituksen puheenjohtaja Kati Marjakankaan tilannekatsaus merkittävimpiin kaupunkia koskeviin asioihin. Katsauksessa esille nousi muun muassa maakunta ja sote-uudistus, useiden Ylivieskan johtavien viranhaltijoiden eläköityminen lyhyen ajan sisällä sekä kaupungin mittavat kouluinvestoinnit. Näissä riittää haasteita tuleville vuosille.

Kansanedustaja Juha Pylväs kertoi laajasti eduskunnassa valmistelussa olevista asioista. Päällimmäisenä puheessa oli torstaina eduskunnan hallintovaliokunnan valmiiksi saama lausunto maakunta ja sote-uudistuksesta.