Ajankohtaista

Ajankohtaista tietoa ja kuvia ym löytyy Facebook sivustolta Keskusta Ylivieska, kannattaa tutustua sinne ja tykätä sivustosta.

Eduskuntavaaleista löytyy tietoa vaalit kohdasta. Seuraa.

Menneet tapahtumat ja asiat

Äänestä Juha Pylväs eduskuntavaaliehdokkaaksi

Numero 18

Meille ja alueellemme on tärkeää, että saadaan Juha jatkamaan hyvin alkanutta tehtäväänsä eduskunnassa.

www.juhapylvas.fi facebook ja instagram Juha Pylväs

15. - 16.9.2018 jäsenäänestykseen saavat ottaa osaa Keskustan Pohjois-Pohjanmaan piirin perusjärjestöihin vähintään kaksi kuukautta ennen jäsenäänestystä liittyneet 15 vuotta täyttäneet henkilöjäsenet.

Tarkista äänestyspaikkasi https://www.keskusta.fi/Suomeksi/Piirit/Pohjois-Pohjanmaa/Suomeksi/Ajankohtaista

KESKUSTAN Pohjois-Pohjanmaan piirin jäsenvaali eduskuntavaaliehdokkaista

Äänestyspaikat Ylivieskassa:

la 15.9.

klo 9.00 - 12.00 Ylivieskan kunnallisjärjestön kokoustila, Juurikoskenkatu 6 (Hissi käytössä)

klo 12.30 - 14.30 Raudaskosken koulu

klo 15.00 – 17.00 Vähäkankaan koulu

su 16.9.

klo 10.00 – 12.00 Niemelän koulu

klo 13.00 – 18.00 Ylivieskan kunnallisjärjestön kokoustila, Juurikoskenkatu 6 (Hissi käytössä)

Jäsenäänestykseen saavat ottaa osaa Keskustan Pohjois-Pohjanmaan piirin perusjärjestöihin vähintään kaksi kuukautta ennen jäsenäänestystä liittyneet 15 vuotta täyttäneet henkilöjäsenet. Äänestyksessä käytetään kolmea ääntä.

Ylivieskalaiset voivat äänestää missä tahansa yllämainituissa äänestyspaikoissa. Tarkista muiden paikkakuntien äänestyspaikat  https://www.keskusta.fi/Suomeksi/Piirit/Pohjois-Pohjanmaa/Suomeksi/Ajankohtaista

***

Syksy lähteen käyntiin, Keskusta mukana 31.8. kauppojen yössä ja 15.9. wiljanpäivillä. Seuraa facebookissa tarkemmin.

Tiedote Ylivieska Keskustan kunnallisjärjestön vuosikokouksesta:

Ylivieskan Keskustan kunnallisjärjestön yleinen vuosikokous pidettiin 25.3.2018. Kokous käsitteli sääntömääräiset asiat, tilinpäätöksen ja toimintakertomuksen. Toiminta oli kuntavaalien johdosta vilkasta ja kunnallisjärjestön talous on hyvässä kunnossa. Kokouksessa tehtiin useita henkilövalintoja.

Ylivieskan Keskusta asettaa syksyn maakuntavaaleihin viis ehdokasta. Ehdokkaat ovat kansanedustaja Juha Pylväs sekä valtuutetut Kaisa Haapakoski, Paula Haapakoski, Samuli Kärkinen ja Markus Jaatinen. Ylivieska täyttää näin Pohjois-Pohjanmaan piirin asettaman ehdokastavoitteen.

Ylivieskan Keskustan pohjoinen paikallisyhdistys on esittänyt ensi kevään eduskuntavaaliehdokkaaksi kansanedustaja Juha Pylvästä. Kunnallisjärjestön yleinen kokous tukee ehdokasta yksimielisesti. Ehdokkaiden nimeämisen jälkeen on vielä mahdollinen alueellinen jäsenvaali.

Puoluekokousedustajiksi seuraaville kahdelle vuodelle valittiin Ari Mehtälä, Markus Jaatinen ja Anne Syrjälä. sekä varaedustajiksi Paula Haapakoski, Riikka Ylikotila ja Kaija-Maija Perkkiö. Puoluevaltuustoon Ylivieskasta esitetään varsinaiseksi jäseneksi Ari Mehtälä ja varajäseneksi Meri Vähäkangas. Kalajokilaakson aluekokous ja piirikokous tekee näistä lopulliset esitykset puoluekokoukselle.

Kokouksessa kuultiin myös hallituksen puheenjohtaja Kati Marjakankaan tilannekatsaus merkittävimpiin kaupunkia koskeviin asioihin. Katsauksessa esille nousi muun muassa maakunta ja sote-uudistus, useiden Ylivieskan johtavien viranhaltijoiden eläköityminen lyhyen ajan sisällä sekä kaupungin mittavat kouluinvestoinnit. Näissä riittää haasteita tuleville vuosille.

Kansanedustaja Juha Pylväs kertoi laajasti eduskunnassa valmistelussa olevista asioista. Päällimmäisenä puheessa oli torstaina eduskunnan hallintovaliokunnan valmiiksi saama lausunto maakunta ja sote-uudistuksesta.