Tervetuloa Keskustan Haapaveden kuntayhdistyksen sivuille

Tule mukaan!

Keskustan Haapaveden kuntayhdistys hoitaa Keskustan politiikkaa Haapavedellä.
Ota rohkeasti yhteyttä ja tule mukaan vaikuttamaan yhteisiin asioihin.

Kuntayhdistyksen puheenjohtaja Markku Laitila.
Hänen yhteystietonsa ovat puhelin 0400  879 918 ja sähköposti markku.laitila(a)haapavesi.fi

Kuntayhdistyksen sihteeri Esko Kalapudas, puh. 050 4549 356 ja
sähköposti esko.kalapudas(a)kotinet.com

viestintävastaavana on Janne Mäkinen.
sähköposti janne.makinen(a)kotinet.com ja puh. 050 574 2661.
Lähetä hänelle palautteesi täällä olevista asioista sekä uutisoitavaksi tarkoitettuja asioita
.

Muiden yhteyshenkilöiden tiedot näet Keskusta Haapavedellä alasivulta.

Keskusta Facebookissa

Vaaalitupa 3.png

Tervetuloa Haapaveden Keskustan vuosikokoukseen ma 18.3. alk ko 18.30 kahvittelulla.

Käsitellään sääntömääräiset asiat:  kts asialista

Huom paikka: Vaalitupa, Vanhatie 51

Haapaveden keskusta vuosikokous19.jpg

***

Kuntayhdistyksen hallitus järjestäyi

Kuntayhdistyksen hallitus piti vuoden ensimmäisen kokouksen 15.1.2019.

Käsiteltiin viime vuoden vuosikertomus ja tilinpäätös ja esitetään ne vuosikokouksen hyväksyttäväksi. Muutama vaalitapahtuma ja kevätrieha aioittiin järjestää kevään aikana, joista tiedotetaan myöhemmin tarkemmin.

Lisäksi päätettiin yhdessä kirkkovaltuusto-ryhmän kanssa seurakunnan luottamustoimiin valittavista henkilöistä.

Tehtiin seuraavat valinnat:

vaalipäällikkö: Diana Seppä
taloudenhoitaja sekä työmarkkinavastaava: Esko Kalapudas
viestintävastaava: Janne Mäkinen
yrittäjävastaava: pj. Markku Laitila
koulutusvastaava: Tuula Kukkura
naistoimintavastaava: Outi Savikoski

***

Kuntayhdistyksen syyskokous pidettiin 3.12.2018. Kokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset syyskokousasiat ja sääntömuutos kuntayhdistykseksi.

Ajankohtaisesta politiikasta ja ensi kevään edustakuntavaaleista ja niihin valmistautumisesta kertoi kansanedustaja Antti Rantakangas.

Markku Laitila jatkaa Haapaveden Keskustan puheenjohtajana

Kuntayhdistyksen puheenjohtajaksi valittiin Markku Laitila, varapuheenjohtajaksi Riikka-Kaisa Nuolioja, sihteeriksi Esko Kalapudas, sekä jäseniksi edelleen Tuula Kukkura, Hannu Riuttanen, Outi Savikoski, Diana Seppä ja Heino Vuorenmaa.  Uusiksi jäseniksi hallitukseen valittiin Teemu Haukipuro, Anri Kolehmainen, Merja Lehtola, Janne Mäkinen ja Päivi Ollila. Lisäksi Keskustan valtuustoryhmän puheenjohtaja on kutsuttuna kuntayhdistyksen hallituksen kokouksiin. Toiminnantarkastajiksi valittiin Matti Tallgren.

Haapaveden Keskustan syyskokouksessa oli vahvasti esillä ensi vuoden eduskunta- ja eurovaalit. Maakuntavaaleja käsitellään vielä erikseen ensi vuonna, kun niiden toteutuminen varmistuu. Tulevaisuus oli vaalien lisäksi esillä kuntapoliittisessa kannanotossa, menneestä ajasta taas kertoo sadan vuoden menestynyt historia. Loppukesästä 2019 tulee sata vuotta täyteen silloisen Maalaisliiton osaston perustamisesta Haapavedellä. Tämä huomioidaan eri tavoin vuoden toiminnassa ja tapahtumissa.

Eduskuntavaaleissa tehdään töitä Keskustan ja erityisesti Haapaveden oman edustajan Antti Rantakankaan edelleenvalinnan puolesta. Rantakangas on yhteistyösuhteidensa kautta myötävaikuttanut useiden Haapavedelle tärkeiden hankkeiden toteutumisessa, minkä kokous myönteisesti totesi.

Toukokuun lopulla ovat vuorostaan eurovaalit, joiden äänestysaktiivisuuden kokousväki halusi suuremmaksi. Tiedottamisen lisääminen on yksi keino tähän.

Keskustan Haapaveden paikallisyhdistys hyväksyi sääntömuutoksen kuntayhdistykseksi, joka tuli mahdolliseksi puolueen sääntömuutoksen myötä. Toiminallisesti Haapaveden Keskusta on ollut kuntayhdistyksenä jo kolme vuotta. Johtokunnan nimi muuttui hallitukseksi ja sen jäsenmäärä kasvoi viidellä eli sama määrä, mikä aikoinaan oli kunnallisjärjestöllä.

Keskusta kiittää.jpg

Seurakuntavaalien tulokset Haapavedellä

Haapaveden Keskusta on nyt myös Instagramissa:

Insta.png haapaveden_keskusta