ehdokkaat2.jpg

Seurakuntavaalit 18.11.2018 klo 11.00-20.00 Virtain kirkossa

Ehdokkaiden esittelyt kysymyksin:

1. Kuka olet?

2. Mitä sinä odotat omalta seurakunnaltasi?

3. Mottosi

N:ro 13

Sirkka Alamäki

Taiteilija, eläkeläinen

1. Eläkkeellä oleva taiteilija Liedenpohjasta.

2. Odotan seurakunnalta Liedenpohjan kyläkirkon säilyttämistä ja sen

toiminnan tukemista.

3. Seurakunta lähelle seurakuntalaisia.

N:ro 14

Olavi Heittola

eläkeläinen

1. Olen Olavi Heittola, entinen vaskivetinen, nykyään asun Marttisen saarella.

2. Avoimuutta ja huolenpitämistä.

3. Rehellisyys maan perii.

N:ro 15

Reijo Herranen

Yrittäjä, eläkeläinen

1. Olen Reijo Herranen, mökin nuorimmaiseksi lapseksi syntynyt lähes 74-vuotias neljän lapsen, yhdeksän lapsenlapsen ja kahden lapsenlapsenlapsen isoisä.

Koko työurani n 40 v olen ollut palveluammatissa ja palvelu jatkuu edelleen, olen ollut seurakunnan luottamushenkilönä 16 v ajan ja koko sen ajan diakoniatiimissä. Vapaaehtois-ja palvelutyö on jatkunut eläkeläisyhdistyksessä paikallis-, piiri ja valtakunnantasolla sen maximi ajat eli 6 vuotta.

2. Virtain seurakunnalla on mielestäni asiat aika hyvällä mallilla. Kaikkiin sen työmuotoihin panostetaan ja varataan resurssit toiminnan ylläpitämiseen ja jatkamiseen, painopisteenä numeroiden valossa on kasvatus kaikessa muodossaan ollut vahvimpana. Odotan seurakuntalaisten osallistumisia koko perheiden voimin niihin suunnattuihin tilaisuuksiin ja että seurakunnan kehitys jatkuisi myönteisesti. Seurakunnalla on hyvä työhönsä sitoutunut ammattimainen henkilöstö ja kiinteistöt pidetään kunnossa. Vahva olettamukseni on, että muutoksia on myös tulossa joista todennäköisin on hiippakunnan vaihtuminen lähimpänä.

3. "Seurakunta olisi koti kaikille, että sinne olisi kiva tulla".

N:ro 16

Teija Ilomäki

erityisopettaja, eläkeläinen

1. Olen 62-vuotias luokanopettaja ja erityisopettaja, nyt eläkkeellä. Vapaa-ajan täyttävät maatilan työt ja liikunta eri muodoissa.

2. Odotan, että toimintaedellytykset ovat kunnossa. Näin kirkko voi olla tukenasi, apunasi, vierelläsi kaikissa elämän vaiheissa, niin iloissa kuin suruissa. Kirkkoon ja seurakunnan tilaisuuksiin pitäisi jokaisen voida tulla helposti, kynnys matalalla.

3. Yhteistyöllä kotikirkkomme hyväksi

N:ro 17

Tuula Jokinen, sit.

sivistystoimen johtaja

1. Olen sivistystoimen johtaja, äiti ja isoäiti. Minulla on n. 35 vuoden kokemus opetustyöstä ja hallinnollisista tehtävistä. Haluan vaikuttaa yhteisiin asioihin oman vakaumukseni pohjalta.

2. Odotan seurakunnalta kaikkien ihmisten, mutta erityisesti hädänalaisten ja avuttomien tukemista ja ihmisarvon kunnioittamista kaikissa tilanteissa tarjoten hengellistä tukea ja turvaa. Seurakunnan tulee tuoda selkeästi kristillinen sanoma esille ja huolehtia tämän lisäksi talouden pysymisestä vakaalla pohjalla.

3. ”Inhimillisyys ja armo”

N:ro 18

Kirsi-Maaria Jyväsjärvi

erityisluokanopettaja

1.Olen virtolainen erityisluokanopettaja ja pienyrittäjä maalta. Juureni ovat Pohjaslahden Egyptissä. Arvoni pohjautuvat kotoa saatuihin asioihin; maaseudun ja työn kunnioittamiseen, yhteisöllisyyteen, luonnon rakkauteen. Matkan varrella minulle ovat tulleet tärkeiksi myös kulttuurin vaaliminen ja kansainvälisen yhteistyön rikkaus.

Harrastan metsänhoitoa, luonnonyrttejä, leivontaa, kuorolaulua, lukemista ja kaikkea puuhastelua kotitantereella. Perheeseeni kuuluu mies ja kaksi kissaa. Kolme aikuista poikaa ja kaksi lapsenlasta asuvat jo omillaan.

2.Seurakunnalta odotan mukavia ja merkityksellisiä kohtaamisia ihmisten kanssa. Kokoontumista sanan ääreen ja hiljentymistä kiireiden keskellä. Vähempiosaisten auttamista ja yhteisöllisyyttä. Lauluhetket ja kuorotoiminta ovat lähellä sydäntäni.

3.Tehdään hyvää yhdessä.

N:ro 19

Pirkko Kankilampi

erikoissairaanhoitaja, eläkeläinen

1.Olen syntynyt ja käynyt kouluni Virroila. Kasvoin maatalon tyttönä Killinkoskella. Varsinaisen työurani tein Ähtärin sairaalan leikkausosastolla sairaanhoitajana. Vuonna 2003 muutimme takaisin lapsuuden kotiini Killinkoskelle. perhe, luonto ja perinteet ovat minulle tärkeitä.

2.Jäsenten, vauvasta vaariin, tulisi olla helppo lähestyä seurakuntaa. Erityisesti sairaat ja vanhukset tarvitsevat tukea. Kenenkään ei pitäisi syrjäytyä.

3.Veikko Lavin laulun sanoin: Jokainen ihminen on laulun arvoinen.

N:ro 20

Keijo Niemi

maanviljelijä

1. Olen Keijo Niemi, maanviljelijä lypsykarjatila

2. Avoimuutta, ihmisläheistä toimintaa

3. Avoimin mielin kohti parempaa huomista

N:ro 21

Armi Rajala

kokki, luomuviljelijä

1.Olen sielultani martta ja ikuinen kierrättäjä

2.Seurakunta on lähellä ihmistä ja mukana erityisesti arjessa. Huolenpitoa ihmisistä ja ympäristöstä.

3.Seurakunta kuuluu kaikille.

N:ro 22

Raija Rihkajärvi

eläkeläinen

1. Olen 64 –vuotias leskimummi. Olen syntynyt Kotalassa ja asun Jäähdyspohjassa yhdessä kissan kanssa. Parina viikonloppuna kuukaudesta luonani on tukilapsia Pelastakaa Lapsilta ja heidän kaverinaan poikani lapset. Arkea täyttävät erilaiset harrastukset, kunnalliset luottamustoimet ja järjestötoiminta. Heikkonäköisyydestäni johtuen olen mukana Virtain Näkövammaiset ry:n ja Tampereen seudun Näkövammaisten toiminnassa. Kuulun myös Virtain Eläkkeensaaja-järjestöön. Olen ollut mukana kehittämässä toimintaa Virtain torille. Työurani olen tehnyt ulosottomiehenä Virroilla ja Etelä-Pohjanmaalla.

2. Uskon että minulla on puhtia olla mukana kehittämässä kotiseurakunnan toimintaa. Myös kaikille alle kouluikäisille pitäisi olla mahdollista päästä seurakunnan päiväkerhoon.

3. Seurakunta sopii kaikenikäisille.

N:ro 23

Jukka Veija

pankkitoimihenkilö

1. Olen syntynyt ja asunut Virroilla koko ikäni. Perheeseen kuuluu vaimo Tarja, sekä 3 aikuista omillaan asuvaa lasta, Tommi, Tiina ja Tapani. Työurani 42 vuotta tein rahoitusalalla alkaen v. 1975 Virtain Säästöpankin Liedenpohjan konttorista ja päättyen v. 2017 Nordea Pankin palveluksessa yrityksen pankkineuvojana. Harrastan yhteiskunnallisten asioiden seuraamista, historiaa, lukemista, piha- ja puutarhatöitä. Toimin myös Virtain Riistanhoitoyhdistyksen taloudenhoitajana v. 1985 alkaen.

2. Talous pidettävä kunnossa. Toimintaa kaiken ikäisille. Kristillisen kasvatuksen vaaliminen, rippikoulut, kerhot. Huonommassa asemassa olevien auttaminen.

3. Halu päästä seuraamaan ja vaikuttamaan yhteistyössä, oman kotiseurakunnan päätöksentekoa.

N:ro 24

Mirjami Veikkola

Erikoissairaanhoitaja, eläkeläinen

1.Mirjami Veikkola os. Pirttilahti

synt.1954 Pohjaslahti.

Puoliso Tapio Veikkola.

Lapsia on kaksi.

Asumme Vaskivedellä Havangankylässä.

Olen tehnyt hoitoalan töitä vuodesta 1968, joista Virtain kaupungin Terveyskeskuksen vuodeosastolla vuodesta 1974.Jäin sieltä eläkkeelle vuonna 2012.

Koulutus:Erikoissairaanhoitaja. Psykiatrian- ja hallinnon erikoissairaanhoitaja.

Harrastukset: 4 lapsenlasta,.maaseutu, metsä luonto ja taiteet.

2.Odotan seurakunnaltani avoimuutta, turvallisuutta ja "matalankynnyksen "lähestymistä.

3.Mottoni:Kohtele toista niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.

N:ro 25

Tauno Vuorenmaa

toimitusjohtaja, agrologi, eläkeläinen

1. Pankkityöstä eläkkeellä oleva talous-ja lakiasioista kiinnostunut metsätaloutta harrastava marjanviljelijä.

2. Seurakuntalaisten tarpeita tukevaa yhteisöllistä ja yksilöllistä tasavertaisena kohtaamista.

3. Kuule ihmistä, eritoten kuuntele!

Eduskuntavierailu 2018 juttu KMV lehdessä

Videoon Virroilta pääset tästä:

kunnantupa.jpg

Kunnallisjärjestön puheenjohtaja