Europarlamenttivaalit 2019

Keskusta.fi / Pirkanmaa / Suomeksi / Kunnat / Vesilahti / Europarlamenttivaalit 2019

Keskustaa edustaa uudella toimikaudella Euroopan parlamentissa kaksi jäsentä, joita kutsutaan myös europarlamentaarikoiksi, tuttavallisemmin mepeiksi.  Keskustan mepit kuuluvat parlamentissa ALDE-, eli Euroopan liberaalidemokraattien liiton ryhmään. Kukin meppi kuuluu myös yhteen tai useampaan jotakin asiakokonaisuutta käsittelevään valiokuntaan sekä yhteen tai useampaan ulkopoliittiseen valtuuskuntaan. Nämä vaikuttavat siihen, minkä asioiden parissa kukin meppi tekee keskeistä työtään.

Euroopan parlamentin toimikausi alkaa kesäkuun loppupuolella 2019.
<b>Elsi Katainen</b>
Elsi Katainen
Euroopan parlamentin jäsen kesäkuun lopusta alkaen
elsi.katainen@ep.europa.eu
<b>Mauri Pekkarinen</b>
Mauri Pekkarinen
Euroopan parlamentin jäsen kesäkuun lopusta alkaen
pekkarinenmauri1@gmail.com

********************

Seuraavien europarlamenttivaalien vaalipäivä on 26.5.2019. Ennakkoon voi äänestää kotimaassa keskiviikosta tiistaihin 15.-21.5.2019 ja ulkomailla keskiviikosta lauantaihin 15.-18.5.2019. Europarlamenttivaaleissa Suomi on yhtenä vaalipiirinä. Tämä tarkoittaa, että vaalien ehdokkaat ovat ehdokkaina koko maassa ja äänestäjä voi äänestää ketä ehdokasta tahansa.

Keskusta asetti puoluevaltuuston kokouksessa Turussa marraskuun lopulla yksitoista ehdokasta vaaleihin.
Keskustan tähän mennessä asetettujen ehdokaiden esittelyn löydät tästä>>

Pirkanmaalta ehdolla on Petra Schulze Steinen o.s. Ahola, Frankfurt/Valkeakoski. Hänet on tavattavissa useissa vaalitilaisuuksissa Pirkanmaalla ja ympäristössä.

Petra Schulze Steinen

Schulze-Steinen-Petra-nettiin.jpg

Petra Schulze Steinen (os. Ahola)
OTL, LL.M., Rechtsanwalt, johtava oikeudellinen neuvonantaja (”lakimies”) Euroopan keskuspankissa (EKP)