Keskustan Peräpohjolan piiri

Lippumarssi.jpg

Tervetuloa!

Tervetuloa Peräpohjolan piirin sivuille. Näiltä sivuilta löydät mm. piirin hallinon ja piirin alueella toimivien  keskustalaisten kunnallisjärjestöjen ja kansanedustajien yhteystietoja. Sivuilta löytyy myös piirin ja sen eri toimikuntien tekemiä kannanottoja ja julkilausumia.

Jäsenmaksumme on 20 euroa vuodessa. Sillä pääsee mukaan puolueen päätöksentekoon, saa piiristä tiedotteita sekä 6 kertaa vuodessa ilmestyvän puolueen jäsenlehti Sentterin. Suomenmaa-lehden viikkotilauksen saat myös jäsenetuhintaan 84e/vuosi (norm. 151e).

Jäseneksi voit liittyä tästä linkistä.

Tilaa Suomenmaa tästä linkistä.

Piiritiedotteet
Puolue viestii
  • Keskustan ryhmäpuhe hallituksen tiedonantokeskutelussa

19.6.2017

Keskustan eduskuntaryhmä tukee hallitusratkaisua. Ratkaisulla puramme poliittisen kriisin, johon maamme viime viikolla ajautui. Katsomme, että tällä ratkaisulla huolehditaan yhteiskuntamme vakaudesta ja Suomen myönteisen talous- ja työllisyyskehityksen jatkumisesta.

• Keskustan puoluehallitus: Suomi tarvitsee vakautta

14.6.2017

Keskustan puoluehallitus tukee puheenjohtaja Juha Sipilän johdolla aikaansaatua hallitusratkaisua. Nyt jos koskaan Suomi tarvitsee yhteiskunnallista vakautta.

• Kaikkonen-Antti-2017-uutiskuva.jpg

Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Kaikkonen hallitustilanteesta

12.6.2017

Perusteellisista, vakavalla mielellä käydyistä keskusteluista huolimatta edellytyksiä jatkaa entisenlaista yhteistyötä Keskustan, Perussuomalaisten ja Kokoomuksen kesken hallituksessa ei tässä tilanteessa löytynyt.

• Keskustan pohjoissavolaiset kansanedustajat: Kriisinhallintakeskus pidettävä Kuopiossa

8.6.2017

Sisäministeriön työryhmä esittää Kuopiossa sijaitsevan Kriisinhallintakeskuksen siirtämistä pääkaupunkiseudulle ja samalla keskuksen erottamista Pelastusopistosta. Keskustassa emme tätä hyväksy. Kriisinhallintakeskus on osa valtakunnallista pelastusalan osaamiskeskittymää, johon kuuluu keskuksen ja Pelastusopiston myös esimerkiksi elinkeino- ja kehitystoimintaa Kuopiossa.

• Ovaska-Jouni-2016-uutiskuva.jpg

Keskustan Ovaska: Postin jako turvataan koko maassa

7.6.2017

Keskustan puoluesihteeri Jouni Ovaska on tyytyväinen eduskunnassa käsittelyssä olevan postilain linjauksiin. Postilaki vahvistaa Postin toimintaedellytyksiä ja turvaa viisipäiväisen jakelun koko maassa, osoittaen oppositiopoliitikkojen pelottelun perusteettomaksi.