Eduskuntavaalit 2019

Keskusta.fi / Päijät-Häme / Suomeksi / Eduskuntavaalit 2019

Keskustan eduskuntavaalisivut täällä

Keskustan pallot.jpg

Keskustan ehdokkaiden esittelyt ja tavattavuus löytyy täältä puolueen sivuilta: https://www.keskusta.fi/eduskuntavaalit-2019/Ehdokkaat/hame/#haku

Tässä alla lyhyet esittelyt Päijät-Hämeen kansanedustajaehdokkaista:

kemppi-hilkka-small.pngHilkka Kemppi

30v, Restonomi ja opettaja (TAM), maakuntahallinnon valmistelija ja Asikkalan kunnanvaltuuston puheenjohtaja

Olen keskeltä ponnistava hevoshullu varttikarjalainen, jonka tahto kuroa ääripäitä yhteen ja puolustaa oikeudenmukaisuutta veti mukaan politiikkaan. Politiikan tehtävä on kiireesti lisätä uskoa tulevaisuuteen, sillä Suomen seuraavan sadan vuoden tarinaa rakennetaan jo. Koen, että Suomi on vahva silloin, kun suomalaiset vetävät yhtä köyttä.

maentalo-mika.small.pngMika Mäentalo

50v, Vanhempi rikoskonstaapeli, luottamusmies

Olen syntyisin Sysmästä. Oikeudenmukaisuus on ollut aina tärkeää – siksi päädyin poliisiksi 27 vuotta sitten ja pian myös luottamusmieheksi. Harrastuksena veljeni maatilan kesätyöt. Politiikassa mukana vuosituhannen vaihteesta. Tärkeitä asioita arjen turvallisuus, kotimainen ruoantuotanto ja liikenneverkko. Näkemystä niin maaseutu- kuin kaupunkiasumisesta.

molsa-jukka-small.pngJukka Mölsä

39v, Tradenomi, maatalousyrittäjä

Olen kolmilapsisen perheen isä ja toiminut eri luottamustehtävissä kunta- ja maakuntatasolla, järjestö- ja yrityskentässä. Pyrin toimimaan kaikissa tilanteissa toisia kunnioittaen ja yhdessä hyvään yhteistyöhön tähdäten, kuunnellen ja keskustellen. Maaseudun elinvoima sekä sivistys ja koulutus ovat tärkeitä ja ajankohtaisia teemoja. Hyvän huomisen puolesta.

pakkanen-katri-small.pngKatri Pakkanen

52v, Sairaanhoitaja, kosmetologi

Olen Kymenlaakson maaseudulta lähtöisin ja sukujuuriltani karjalainen, suorasanainen sairaanhoitaja ja kosmetologi. Työskentelen avoterveydenhuollossa, jossa olen etulinjassa kuulemassa kaupunkilaisten huolista ja murheista. Perillä terveydenhuollon tilasta Lahden alueella. Tulevaisuus äänestäjien käsissä.

rehula-juha-small.pngJuha Rehula

55v, Sosionomi, kansanedustaja vuodesta 1996, ministerinä kahdesti

Intohimona keskustalaisuus. Työtä riittää niiden puolesta, joiden ääni ei muuten kuulu. Etsin rastia kompassinkin kanssa, hiihdän ladulla kohti maalia ja kivet kolisevat jäällä. On mahdotonta puhua jonkun puolesta, ellei tiedä, mistä puhuu – tunnen ihmiset koko Suomessa. Aina voi oppia uutta, ja mikä tärkeintä – kuunnella. Paineissa testattu koko vartalolla.

siltala-virpi-small.pngVirpi Siltala

50v, Tekninen piirtäjä, projektipäällikkö

Kahden opiskelevan lapsen kaupunkilaistunut äiti maalta. Ikäihmisten asiat ovat tulleet tutuiksi muistisairaan äitini kautta. Vanhustenhoidosta on huolehdittava ja välitettävä. Kotihoitoa tulee kehittää – kunnon hoito, riittävä ravinto ja liikuntaa toimintakyvyn ylläpitämiseksi. Välitetään ja pidetään huolto luonnostamme. Puhdas luonto, puhdas ruoka.

talja-martti-small.pngMartti Talja

67v, Professori, erikoislääkäri, kansanedustaja

Olen ollut kansanedustaja vuodesta 2015 – samalla muun muassa sote-valiokunnan jäsen. Eduskuntatyössä olen hyödyntänyt sitä kokemusta, joka minulle on kertynyt aiemmista johtamistehtävistäni esimerkiksi keskussairaalan johtajana. Mukana lukuisissa alueellisissa ja valtakunnallisissa kehityshankkeissa. Tätä kokemusta tarvitaan eduskunnassa myös ensi kaudella.