Toimintasuunnitelma

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg
Keskusta.fi / Keski-Suomi / Suomeksi / Me / Toimintasuunnitelma

Keskustan Keski-Suomen piiri r.y.
TOIMINTASUUNNITELMA 2018

Vuosi 2018 on Keskustan Keski-Suomen piirin 99. toimintavuosi, jonka aikana käydään Suomen ensimmäiset maakuntavaalit. Maakuntavaalivoitto on toimintavuotemme tärkein poliittinen tavoite myös Keski-Suomessa, johon koko toimintamme tähtää ja jota pohjustaa alkuvuodesta käytävä vaali tasavallan presidentistä.

Vaalityön lisäksi piirin toiminnassa keskitytään sosiaali- ja terveyspalvelu-uudistuksen ja maakuntahallintouudistuksen tietoisuuden kasvattamiseen järjestämällä jäsenistöllemme ja luottamushenkilöillemme koulutusta sekä kaikelle kansalle avoimia keskustelutilaisuuksia. Piiri toteuttaa 2017-2018 vuodenvaihteessa laajan kenttäkierroksen jalkautumalla jokaiseen kuntaan puheenjohtajiston toimesta.

Vuoden 2018 toiminnassa tärkeä rooli on myös varainhankinnalla, koska tätä toimintasuunnitelmaa kirjoittaessa on tieto, että kahden vuoden sisällä poliittiset puolueet kävisivät neljät merkittävät vaalit: presidentinvaalit tammi-helmikuussa 2018, maakuntavaali lokakuussa 2018, eduskuntavaali huhtikuussa 2019 ja Euroopan parlamentin jäsenten vaali touko-kesäkuussa 2019. Vaalisuma on taloudellinen riski piirille, mutta samalla suuri haaste järjestöväen jaksamiselle ja piirin henkilökunnalle. Piirin tapahtumiin ja myös varainhankintaan tulee jokaisen Keskustan luottamushenkilön sitoutua aina Joutsasta Pihtiputaalle ja Kuhmoisista Kyyjärvelle asti. Varainhankinta perustuu mm. maakuntavaalien ehdokasmaksuun (vastikkeellinen maksu), piirikohtaisiin arpajaisiin, ”kuusenkaatoristeilyyn”, eduskuntaretkiin, vaalilehden ilmoitusmyyntiin, elonkorjuujuhlaan sekä sen yhteydessä järjestettävään Keskusta-huutokauppaan.