Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg

Tervetuloa Keskustan Luhangan sivuille

Uutisia

• Sielunmaisema_Maire_Lehmonen_11032020.jpg

Piiri ja piiritoimisto toivottavat lämpöistä ja tervettä kesää!

12.5.2020

Piiritoimisto on suljettu koronatilanteen sekä henkilöstön lomien johdosta koko kesän, mutta piirin toimistosihteeri on tavoitettavissa: 25.-30.6. sekä 12.8-5.9.2020 sähköpostilla: pia.hogberg@keskusta.fi tai keski-suomi@keskusta.fi tai puh: 045 327 4845. Muina aikoina ja poliittisissa asioissa vastaa piirin puheenjohtaja Tahvo Anttila: tahvoanttila@gmail.com tai puh: 0500 746 571.

• Anttila Tahvo.jpg

Piiripuheenjohtajan tervehdys keskisuomalaisille

9.4.2020

Nyt koronakriisin akuuteimman terveysuhan jälkimainingeissa meidän pitäisi hetkeksi pysähtyä katsomaan, mihin meillä on oikeasti varaa. Kriisistä selviäminen edellyttää tilanteen arviointia. Keskustassa olemme perustaneet työryhmän, jonka keskeisenä tehtävänä on selvittää ja pohtia, miten Suomi ja suomalaiset pääsevät vallitsevan kriisin jälkeen rakentamaan yhteiskuntaamme uudelleen. Puoluekokous tulee syksyllä ottamaan kantaa työryhmän ehdotuksiin. Tässä vaiheessa on aika pohtia koulutuskentän uusimista, perustuloa, omavaraisuutta, alueellista jakautumista ym.

• Valokuvakilpailu1p.jpg

Keskisuomalainen sielunmaisema löytyy Keuruulta

8.4.2020

Etsimme valokuvakilpailulla keskisuomalaista, keskustalaista sielunmaisemaa. Piirihallitusjäsenistä koostuva raatimme valitsi kilpailun voittajaksi keuruulaisen Tuomo Riikosen kuvan Huhkojärveltä.

• Keskustan Keski-Suomen piirin kannanotto 8.5.2020

8.4.2020

Perhehoitajien työskentelymahdollisuuksiin on kiinnitettävä huomiota. Alueellisten ja kuntien perhehoidon toimintaohjeiden perhehoitolakia tiukemmat rajaukset kaventavat toimeksiantosopimuspohjaisten perhehoitajien toiminta- ja elantomahdollisuuksia. Perhehoitolain mukaista 2 kk:n lakisääteistä irtisanomisaikaa ei käytetä esim. asiakkaan kuollessa, vaan perhehoitaja jää vajaatyölliseksi tässä maakunnassa jo 7 vrk perheenjäsenensä menehtymisen jälkeen. Perhehoitajien sosiaaliturva on heikko, jolloin perhehoitajuuden vajaa- ja osatyöllisyys hankaloittaa perhehoitajien työtä.

• Samat sosiaali- ja terveyspalvelut kaikille kansalaisille asuinpaikasta riippumatta

23.3.2020

Keskustan Keski-Suomen piiri haluaa, että SOTE- uudistus turvaa samat sosiaali- ja terveydenhuollon palvelut kaikille kansalaisille asuinpaikasta riippumatta.