Petri Neittaanmäki ehdolla eduskuntaan

Petri Neittaanmäki on ehdolla kevään 2019 eduskuntavaalissa Keskustan listalla

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg

Neittaanmäki.jpg

Petri Neittaanmäki

Olen 43-vuotias jyväskyläläinen perheenisä. Perheeseeni kuuluvat vaimo ja kolme lasta (17, 16 ja 10 v). Harrastan muun muassa lenkkeilyä, musiikkia ja äänilevyjen keräilyä. Koulutukseltani olen yhteiskuntatieteiden maisteri. Työskentelen Eduskunnan I varapuhemies, kansanedustaja Mauri Pekkarisen erityisavustajana.

Vuosien varrella olen työskennellyt myös Ulkoasiainministeriössä ministerin erityisavustajana sekä Euroopan parlamentissa erityisavustajana. Eduskunnassa vaikutin 1999-2007 kansanedustajana.

Olen mukana monissa luottamustehtävissä, muun muassa Jyväskylän kaupunginvaltuutettuna, Jyväskylän Vuokra-asunnot Oy:n hallituksen jäsenenä, Keski-Suomen maakuntahallituksen jäsenenä, Osuuskauppa Keskimaan edustajistossa ja Keski-Suomen Osuuspankin edustajistossa.

Olen ehdokkaansa kevään 2019 eduskuntavaaleissa, koska haluan vaikuttaa Keski-Suomen kehitykseen niissä pöydissä, joissa meitä koskevia päätöksiä tehdään. Hyvät liikenneyhteydet, elinvoimainen maaseutu, tasapainoinen aluekehitys, yritysten toimintaedellytysten parantaminen, lapsiperheiden aseman helpottaminen ja vakauden säilyttäminen ulkopolitiikassa ovat teemoja, joita tulen pitämään esillä tulevassa vaalikampanjassani.

Petrin vaalivideon pääset katsomaan tästä.

Ammatti: Eduskunnan varapuhemiehen erityisavustaja
Kotipaikka:
Jyväskylä
Koulutus:
YTM
Luottamustoimet:
Jyväskylän kaupunginvaltuutettu, Keski-Suomen maakuntahallituksen jäsen, Jyväskylän Vuokra-asunnot Oy:n hallituksen jäsen, Osuuskauppa Keskimaan edustajiston jäsen, Keski-Suomen Osuuspankin edustajiston jäsen
Yhteystiedot:
petri@neittaanmaki.fi