Olli-Pekka Jalkanen ehdolla eduskuntaan

Olli-Pekka Jalkanen on ehdolla eduskuntavaaleissa keväällä 2019 Keski-Suomen vaalipiiristä

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg

Ehkokas Jalkanen Olli-Pekka Keskusta 102-46vapaamuoitinen.jpg

Olli-Pekka Jalkanen

Olen keskisuomalainen yrittäjä ja agrologi Konnevedeltä. Ei siis sattumaa, että maa- ja metsätalous ovat keskiössä siinä mitä teen. Milteipä koko aikuisikäni olen Keski-Suomessa asunut ja työni on kaiken aikaa pyörinyt kotitilaani liittyvissä askareissa.

Aloitin maatalouden harjoittamisen luomuviljelijänä 1996 jolloin Suomi oli jo EU:n jäsen ja vältyin siltä suurelta muutokselta, jota EU maatalouden harjoittamiseen toi. Mutta ei siitä nyt enempää. Perheeseeni kuuluu vaimo ja kolme tytärtä sekä suomenlapinkoira Alma.

Politiikkaan halusin lähteä nyt jo hiukan elämänkokemusta saaneena. Uskon suorapuheisena ihmisenä voivani vaikuttaa useisiin Suomelle ja Keski-Suomelle tärkeisiin asioihin; niihin asioihin, jotka minun arvomaailmaani kuuluvat.

Metsäsektori on Suomen yhteinen asia, jonka piirissä olen pienestä asti saanut olla tekemisissä; marjastaen, retkeillen, metsästäen ja metsänhoitoa harjoittaen. Tämän alan minä tunnen ja sen merkityksen alueellemme tiedostan.

Maatalous on ainaisen globalisaation mukanaan tuovien paineiden alaisena. Suuressa kuvassa asiat menevät eteenpäin halusimmepa tai emme, mutta Suomen puhtaus ja eettisesti korkea tuotanto sekä korkeatasoinen tutkimus ovat valtteja joilla maataloutemme tulee pärjäämään jatkossakin. Omavaraisuus on itseisarvo ja osa turvallisuuspolitiikkaamekin.

Liikenneyhteydet Keski-Suomelle ovat elintärkeät. Äänekosken biotuotetehtaan kylkiäisenä pääväylät ovatkin jo paremmalla tolalla kuten raideliikennekin. Alemman tieverkon osalla korjausvelkaa on riittämiin ja valtiovallan tukea näihin talkoisiin tarvitaan.

Minuun voit tutustua paremmin oheisen videon kautta

Olli-Pekka Jalkanen
email: op@opjalkanen.fi