Johanna Karjula ehdolla eduskuntaan

Johanna Karjula on Keskustan eduskuntavaaliehdokas Keski-Suomessa kevään 2019 vaaleissa.

Keskusta K-S metso vihreä sivun yläkuva.jpg

Johanna Karjula2.jpg

Johanna Karjula

Johanna on monitaitoinen opettaja, joka on rakastunut ja kotiutunut männikkömetsien, kirkkaiden järvien ja jylhien vuorien Keski-Suomeen.

Elinvoimaisen Keski-Suomen edellytyksenä on toimivat työmarkkinat, työpaikkojen ja työvoiman yhdistäminen. Keski-Suomen TE –palvelujen aktiivimalliasiantuntijana välitän työtä ja kannustan asiakkaitani aktiivisuuteen. Teen yhteistyötä kuntien työllisyyspalveluiden kanssa koko Keski-Suomen alueella. Yrittäjyys on minulla verissä ja pienyrittäjän asiat lähellä sydäntäni.

Ajattelen, että Keski-Suomen kestävä kehitys edellyttää etenkin kolmen asian toteuttamista:

Koulutukselle on annettava sen ansaitsema arvo, uuden tietotaidon ja elinvoiman syntymisessä – sitä ei saa näivettää. Jotta meillä on myös tulevaisuudessa vastuuta kantavia osaajia, meidän tulee satsata nivelvaiheiden ohjaukseen ja tukeen. Koulupolkua aloittaville tämä tarkoittaa sitä, että esikoulun opettaja ja alaluokkien luokanopettajat toimivat entistä tiiviimmin yhdessä, luoden oppimisympäristön missä on tilaa leikille, yksilöllisille tarpeille ja oma-aikaiselle etenemiselle.

Hyvinvointi lähtee perheistä. Ei anneta tilanteiden kriisiytyä, vaan mahdollistetaan perheiden auttaminen oikea-aikaisesti, matalalla kynnyksellä. Konkreettisesti tämä tarkoittaa tilapäisen kotiavun laajentamista entistä paremmin saavutettavaksi ja mielenterveyspalveluja ilman luukulta toiselle pompottelua.

Kolmantena, muttei vähäisempänä edellytetään työllisyyden parantamista paremmalla ohjauksella eli antamalla asiakkaille pikemminkin valmennusta ja luottamusta kuin piiskaa. Keski-Suomen työllisyydelle luodaan lisäedellytyksiä parantamalla kulkuyhteyksiä ja suuntaamalla tänne valtiollisia investointeja sen sijaan, että ne keskittyvät Etelä-Suomeen.

Esittelyvideoni pääset katsomaan tästä linkistä.

Olen teitä varten, teidän ja tulevaisuuden asialla. Ollaan yhteydessä!

Ammatti: Asiantuntija

Kotipaikka: Jyväskylä

Koulutus: Luokanopettaja

Luottamustoimet: Jyväskylän kaupunginvaltuutettu, Jyväskylän kaupunginhallituksen jäsen, Jyväskylän sivistyslautakunnan kaupunginhallituksen edustaja, Keski-Suomen maakuntavaltuutettu ja Jyväskylän Normaalikoulun johtokunnan jäsen.

Yhteystiedot: johanna_karjula@hotmail.com ja p.044 033 1071

Vaalipäällikkö ja kampanjan/tukiryhmän yhteyshenkilö: Veikko Heinonen p. 045 676 8651  veikko.heinonen@kolumbus.fi