Rautjärven bannerit yläkuva19.jpg

Rautjärvi B (1).jpg

Nyt on oikea hetki lähteä mukaan hoitamaan yhteisiä asioita! Kiinnostuksesi kuntavaalien ehdokkuutta kohtaan voit ilmaista täällä.

Kuntavaaleissa ehdolle lähtemällä pääset parhaiten mukaan Rautjärven päätöksentekoon. Valtuutettuna, varavaltuutettuna ja lautakunnissa pääset antamaan oman osaamisesi ja kokemuksesi kotikuntasi hyväksi.

Jos nyt vielä tuntuu, että sinulla ei ole kokemusta riittävästi, ei se haittaa. Meidän porukassa opit nopeasti, kuinka kunnallinen päätöksenteko sujuu.

Meidän toimijana olet suoraan vaikuttamassa Rautjärven kunnan kehitykseen. Keskustan kuntapolitiikkaa johtaa kunnallisjärjestö yhdessä valtuustoryhmän kanssa.

Keskustan tavoitteet Rautjärvellä

Keskustan Rautjärven kunnallisjärjestö on linjannut tavoitteitaan kuntavaalikaudeksi 2017-2021. Lue tästä lisää.

Rautjärvi banneri.jpg

Keskustaan mahtuu monenlaisia ihmisiä, mutta yhteistä meille on samanlainen tapa ajatella ja toimia: kantaa vastuuta itsestämme, toisistamme ja ympäristöstämme. Keskustan aatetta ja arvoja kuvaa parhaiten vastuullinen vapaus. Ihminen on vastuussa omista tekemistään ja valinnoistaan ennen kaikkea itselleen. Kuitenkin kaikessa hän kantaa vastuuta ja ottaa huomioon myös toiset.

Keskusta rakentaa politiikkansa ihmisen, ei järjestelmän tarpeille. Sata vuotta sitten Keskustan aatteeseen vahvasti vaikuttanut Santeri Alkio linjasi: "Ihmisyyden kehitystarve ja sen edellytykset on pantava kaiken yhteiskunnallisen ja valtiollisen uudistuksen pohjaksi." ( Santeri Alkio, Maalaisliittolaisesta näkökulmasta. Nälkäisille leipää, työttömille työtä. Vaasa 1919, s. 11.) Alkion teesi on tänään ajankohtaisempi kuin koskaan.

Keskusta on arvopuolue. Korostamme jokaisen ihmisarvon tunnustavaa, ihmisten erilaisuuden hyväksyvää ja ihmisten yhteistyötä vaalivaa moniarvoisuutta sekä suvaitsevaisuutta. Meille tärkeitä asioita ovat inhimillisyys ja oikeudenmukaisuus, työnteko ja yrittäjyys sekä yhteisvastuu ja tasa-arvo. Me Keskustassa olemme aina olleet toiminnan ihmisiä ja uskoneet yhdessä tekemisen voimaan. Jos toimeen ei tartuta, mikään ei taatusti muutu paremmaksi. Tämä maa rakennetaan yhdessä.

Keskusta on kautta historiansa ollut maltillinen, yhteiskunnallisia vastakkainasetteluja ja ristiriitoja sovitteleva poliittinen voima. Aatteemme ja ajatusmaailmamme ovat syntyneet suomalaisten tarpeista. Me Keskustassa elämme ajassa: vaikka pidämme kiinni aatteestamme ja arvoistamme, emme vanno aikoja sitten ulkoa opittujen fraasien ja ylhäältä annettujen oppien nimeen.

Tule mukaan!

Kunnassamme toimii kunnallisjärjestö ja kaksi paikallisyhdistystä. Ota rohkeasti yhteyttä ja tule mukaan   vaikuttamaan yhteisiin asioihin. Yhteystiedot löydät ylhäältä kohdasta "Keskusta Rautjärvellä". Kohdasta "Kuntapäättäjät" löytyy Keskustan edustajat kunnan valtuustossa ja hallituksessa.

Tavataan

Uutisia